مسجد دیماکوم فیلیپین معروف به مسجد صورتی +عکس

© Fotolia / EvdohaСанкт-Петербургская соборная мечеть
Санкт-Петербургская соборная мечеть - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
مسجد صورتی "دیماکوم" به عنوان یکی از جاذبه‌های خیره‌کننده گردشگری در فیلیپین به شمار می‌آید.
به گزارش اسپوتنیک، مسجد "دیماکوم"، مسجدی در داتو آمپوپان سعودی، استان ماگوئیندانائو فیلیپین می‌باشد که از لحاظ معماری و رنگ بسیار زیباست. این مسجد نیز علاوه بر نقش مذهبی خود، به عنوان یکی از جاذبه‌های خیره‌کننده این کشور برای گردشگران به حساب می‌آیند
مسجد زیبای دیماکوم، به "مسجد صورتی" معروف است و برای نشان دادن عشق و صلح، با رنگ صورتی رنگ‌آمیزی شد. همچنین ساخت آن توسط کارگران مسیحی با نماد وحدت و برادری در بین ادیان ساخته شده است. در شهر داتو مردم با ادیان مختلف از جمله مسلمان و مسیحی در کنار هم زندگی می‌کنند و یکی از دلایل مهم ساخت این مسجد، ایجاد صلح و برادری در بین مردم با ادیان مختلف بود، ساخت این مسجد در ماه رمضان سال ۲۰۱۴ به اتمام رسیده و به نام مسجد دیماکوم و ملقب به مسجد صورتی نام‌گذاری شده است.
"مسجد صورتی" دارای چند مناره، گنبد و سالنی برای نماز جماعت است و هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. در اعیاد مختلف و باشکوه مسلمانان نیز، در محوطه بیرونی این مسجد نماز جماعت این اعیاد برگزار می‌شود که این خود نشان‌دهنده احترام و علاقه مردم به این مسجد می‌باشد و از سوی دیگر حاضران در این مسجد با پوشیدن لباس صورتی نمادی از هماهنگی را در این مسجد به نمایش می‌گذارند.
کاربران با تماشای تصاویر این مسجد، از زیبایی این سازه زیبا سخن می‌گویند و عنوان می‌کنند که چنین مسجدی بدون شک هم برای افرادی که برای اقامه نماز به مسجد می‌آیند و هم برای گردشگران جذاب و دیدنی است. کاربرانی نیز از مسجد نصیرالملک شیراز و مسجد پوترا در مالزی که در میان گردشگران به "مسجد صورتی" شهرت دارند، نام می‌برند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала