زمان احتمالی افزایش قیمت بنزین در ایران مشخص شد

© IRNAپمپ بنزین در ایران
پمپ بنزین در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
پیش بینی می شود که بنزین آزاد خواهد شد و به احتمال زیاد از اوایل سال آینده این تصمیم اجرایی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نفل از پرتال سلام نو (شهر خبر)؛ قرار است قیمت بنزین در ایران این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده در باره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که ۲۰ هزار تومان اعلام شده است.
فرآیند آزادسازی قیمت‌ها در آخرین مرحله شامل حال دارو شد و بسیاری بر این گمان هستند که بنزین نیز دیر یا زود آزاد خواهد شد و به احتمال زیاد از اوایل سال آینده این تصمیم دولت نیز اجرایی خواهد شد. اگر دولت بخواهد واقعا قیمت بنزین را آزاد کند باید هر لیتر به حول و حوش ۸ هزار تومان افزایش یابد در حالی که میانگین حداقل درآمد هر فرد زیر ۲۰۰دلار است. در اروپا قیمت هر لیتر بنزین حدود ۱ یورو و ۳۰سنت است، اما میانگین حداقل درآمد هر فرد آلمانی به عنوان مثال حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در ماه است.
پمپ بنزین در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
در ایران، یارانه بنزین چند درصد بودجه است؟
به نقل از انتخاب، فرآیند آزادسازی قیمت‌ها در آخرین مرحله شامل حال دارو شد و بسیاری بر این گمان هستند که بنزین نیز دیر یا زود آزاد خواهد شد و به احتمال زیاد از اوایل سال آینده این تصمیم دولت نیز اجرایی خواهد شد.
آبان ماه سال ۱۳۹۸ بود که دولت قیمت بنزین را افزایش داد یعنی قیمت هر لیتر یارانه‌ای به ۱۵۰۰ تومان و هر لیتر آزاد به ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت. اکنون مصرف روزانه به نزدیکی ۱۰۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و کارشناسان می‌گویند اگر همین روند ادامه پیدا کند ایران سال آینده واردکننده بنزین خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала