حملات به کریمه با سلاح‌های آمریکایی انجام می‌شود

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر کریمه
کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
رسانه: ایالات متحده به کی‌یف اجازه داده است که از سلاح های آمریکایی برای حملات به کریمه استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "پولیتیکو"، کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده به کی‌یف اجازه داده است که از سلاح های آمریکایی برای حملات به کریمه استفاده کند. "
در اعلامیه کاخ سفید منتشره در نشریه نامبرده آمده است:"البته ما هدف را انتخاب نمی کنیم و همه چیزهایی که ارائه کرده ایم برای دفاع از خود است. هر هدفی که آنها تصمیم بگیرند در خاک اوکراین مستقل دنبال کنند، طبق تعریف، دفاع از خود است. طبق موضع ایالات متحده، "کریمه، اوکراین است".
صبح روز سه شنبه، 16 اوت، آتش سوزی در یک انبار نظامی موقت در منطقه "ژانسکوی" کریمه رخ داد و به دنبال آن مهمات ذخیره شده در آنجا منفجر شد. وزارت دفاع فدراسیون روسیه علت این حادثه را خرابکاری اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2022
پوتین: آمریکایی‌ها ۲۰۰ سلاح هسته‌ای تاکتیکی در ۶ کشور ناتو دارند
روز 9 اوت، یک سری انفجار در فرودگاه ساکی در نزدیکی روستای "نووفدوروفکا" در کریمه رخ داد. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، در نتیجه انفجار آتش سوزی رخ داد.
کشورهای غربی شروع به تسلیح فعال اوکراین در پس زمینه عملیات ویژه ای کردند که توسط مسکو برای حفاظت از جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک انجام شد. آغاز آن با تشدید اوضاع در منطقه، درخواست رهبری جمهوری های دونباس به فدراسیون روسیه با درخواست کمک و متعاقباً به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک توسط روسیه انجام شد. کی‌یف از سال 2014 عملیات نظامی را علیه ساکنان دونباس انجام می دهد که از به رسمیت شناختن نتایج کودتای دولتی در اوکراین خودداری کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала