اگر هر روز سبزیجات بخورید، به مغز خود کمک کرده اید

© Fotolia / Mimagephotosاگر هر روز سبزیجات بخورید، به مغز خود کمک کرده اید
اگر هر روز سبزیجات بخورید، به مغز خود کمک کرده اید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
سبزیجاتی مانند اسفناج، چغندر سوئیسی و جعفری، منبع عالی فولات هستند که به سلامت مغز شما کمک می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بهترین مواد غذایی برای تقویت حافظه رابطه پیچیده بین روده و مغز، همانند رابطه بین رژیم غذایی و سلامت روان، به‌طور جدایی ناپذیری درهم تنیده شده است. عدم انتخاب مواد غذایی سالم، منجر به افزایش مشکلات سلامت روان شده و مسائل مربوط به سلامت روان نیز به نوبه خود منجر به عادات غذایی ضعیف می‌شود. در ادامه به بهترین مواد عذایی برای تقویت حافظه اشاره شده است که گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی می‌تواند خلق و خوی افراد را بهبود بخشد، حافظه را تقویت کند.

مصرف سبزیجات به‌ویژه سبزیجات چلیپایی، از جمله کلم بروکلی، کلم و سبزیجات با برگ‌های تیره می‌تواند به بهبود حافظه کمک کند. انواع توت، شاه‌توت، زغال اخته و گیلاس، منبع آنتوسیانین و سایر فلاونوئیدها هستند که از عملکرد حافظه پشتیبانی می‌کنند. سبزی‌های برگ‌‎دار حاوی ویتامین E، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها هستند که مواد مغذی داشته و از زوال عقل و زوال شناختی محافظت می‌کنند.
با سبزی ضد سرطان آشنا شوید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2017
با سبزی ضد سرطان آشنا شوید
مزیت دیگر آن‌ها این است که منبعی باورنکردنی از فولات هستند. فولات شکل طبیعی ویتامین B9 است که در تشکیل گلبول‌های قرمز خون مهم است. کمبود فولات ممکن است زمینه‌ساز برخی از شرایط عصبی باشد، اما مصرف بهینه فولات، اثرات مفیدی بر وضعیت شناختی مغز دارد و یک کوفاکتور ضروری در تولید انتقال دهنده‌های عصبی است. سبزیجاتی مانند اسفناج، چغندر سوئیسی و جعفری، منبع عالی فولات هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала