- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اردوغان به زلنسکی پیشنهاد دیدار با پوتین را مطرح خواهد کرد

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر موضوع دیدار اردوغان و رئیس پنتاگون چه بود؟
موضوع دیدار اردوغان و رئیس پنتاگون چه بود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
منابع خبری از احتمال پیشنهاد رئیس جمهور ترکیه در لویو به زلنسکی برای دیدار با ولادیمیر پوتین خبر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سفر خود به شهر لویو، در غرب اوکراین، به ولادیمیر زلنسکی پیشنهاد دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مطرح می کند.

شبکه " A Haber " ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که انتظار می رود اردوغان به زلنسکی پیشنهاد سازماندهی دیدار با پوتین را مطرح کند.

در همین حال، "سی ان ان ترک" به نقل از منابع آگاه خبر داد که پوتین و زلنسکی ممکن است برای تعیین "نقشه راه" اوکراین با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، زلنسکی چهار بار به پوتین پیشنهاد دیدار دوجانبه داده است. این پیشنهاد کی یف همواره از سوی مسکو با این پاسخ رد شده است که "هیچ موضوع خاصی برای تصمیم گیری دو رئیس جمهور وجود ندارد. با این حال، پیش از نشست سه جانبه در لویو، مشاهده می شود که روسیه از موضع خود کوتاه آمده است. بر اساس اخباری که از منابع روسی به دست ما رسیده است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممکن است با ولادیمیر زلنسکی دیدار کند. طرف روسی اعلام کرد که رهبران می توانند درباره "نقشه راه" بحث و گفتگو کنند. سپس هیئت‌ها می‌توانند کار را برای تحقق بخشیدن به این نقشه راه آغاز کنند. حتی اگر صلح قطعی در اوکراین حاصل نشود، دست‌کم دستیابی به یک آتش‌بس پایدار بستگی به پیام‌هایی دارد که زلنسکی در نشست لویو به رئیس‌جمهور اردوغان در حضور آنتونی گوترش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала