آیا تست ژنتیک می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

© Depositphotos.com / Vitaliy Smolyginدی ان ای سلول
دی ان ای سلول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
پژوهش: آزمایش فارماکوژنومیک بررسی می‌کند که چگونه ژن‌ها بر واکنش بدن به داروها تاثیر می‌گذارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از"یوروک آلرت"، بر اساس پژوهش‌های اخیر انجام‌شده توسط وزارت امور کهنه سربازان ایالات متحده، آزمایش فارماکوژنومیک ممکن است به پزشکان در اجتناب از تجویز داروهای ضد افسردگی که می‌توانند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشند، کمک کند.
آزمایش فارماکوژنومیک بررسی می‌کند که چگونه ژن‌ها بر واکنش بدن به داروها تاثیر می‌گذارند. فارماکوژنومیک، دانش بررسی نقش ژنوم در پاسخ داروها است. واژه فارماکوژنومیک ترکیبی از دو واژه فارماکولوژی و ژنومیک است. فارماکوژنومیک چگونگی آرایش ژنتیک یک شخص را در پاسخ به داروها شناسایی می‌کند.
 افسردگی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2022
منیزیم چه تأثیری بر بهبود افسردگی دارد؟
علاوه بر این، بر اساس این مطالعه، بیمارانی که آزمایش ژنتیکی انجام دادند، نتایج بهتری نسبت به افرادی که مراقبت‌های استاندارد دریافت کردند، داشتند. گروه آزمایش ژنتیک وزارت امور کهنه سربازان ایالات متحده، شاهد کاهش علائم افسردگی در طول ۲۴ هفته درمان با اثر حداکثری در ۱۲ هفته بودند. هر شرکت‌کننده در این پژوهش از اختلال افسردگی جدی مانند بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، خلق افسرده و افکار خودکشی که همگی از نشانه‌های این وضعیت پزشکی هستند، رنج می‌برد.
در حال حاضر، اکثر آزمایش‌های فارماکوژنومیک بر روی گونه‌ای از ژن‌هایی تمرکز می‌کنند که آنزیم‌های CYP۴۵۰ کبدی را رمزگذاری می‌کنند. در این مطالعه، اوسلین و همکارانش از یک باتری تجاری برای بررسی ژن‌های متمرکز بر CYP۴۵۰ استفاده کردند. این باتری، هشت ژن را مورد بررسی قرار داد که شش ژن آن برای تغییرات در آنزیم‌های کبدی آزمایش شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала