آمریکا: مشغول بررسی پاسخ ایران هستیم

© Sputnik Screenshotند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که پاسخ ایران به متن نهایی اتحادیه اروپا برای احیای برجام را بررسی می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: همچنان درحال بررسی پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا هستیم و در این زمینه با اتحادیه اروپا به رایزنی خواهیم کرد.
وی با تشکر از "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تهیه متن پیشنهادی این اتحادیه برای احیای برجام اعلام کرد که نمی‌تواند اطلاعات بیشتری در رابطه با واکنش آمریکا به پیشنهادات ایران ارائه دهد.
پرایس همچنین از ارائه چارچوب زمانی مشخص برای عرضه پاسخ آمریکا خودداری کرد.
حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه ایران منتظر دریافت پاسخ آمریکا است، گفت: هرگاه اطمینان پیدا کنیم که همه خطوط قرمزمان مورد توجه قرار گرفته و نفع اقتصادی کامل از توافق پیش روی ماست، در خصوص مراحل بعدی بحث خواهد شد.
میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در توئیتر خود نوشت: قبلا دلایلی برای خوش بینی وجود داشته است، اما در موارد قبلی، انتظارات برآورده نشده است. این بار، بیش از هر زمان دیگری، ما شانس زیادی برای عبور از خط پایان در مذاکرات وین داریم. نتیجه نهایی بستگی به نحوه برخورد ایالات متحده دارد. و اینکه به آخرین پیشنهادات منطقی ایران چطور واکنش نشان می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала