عبداللهی: توسعه جاه طلبانه ناتو به سمت شرق عامل اصلی رخدادها در اوکراین است

© Sputnikمصاحبه عبداللهی با خبرگزاری روسی
مصاحبه عبداللهی با خبرگزاری روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2022
اشتراک
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: امروز سیاست های یکجانبه گرایانه، زورگویانه و تبعیض آمیزی که دولت آمریکا پیگیری می کند، همگی دست و پا زدن برای حفظ سلطه و هژمونی آمریکا ونظام تک قطبی است.
به گزارش اسپوتنیک، علی عبداللهی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مصاحبه ای که از کانال تلویزیونی "راسیا-24" پخش شد، گفت: "امروز سیاست های یکجانبه گرایانه، زورگویانه و تبعیض آمیزی که دولت آمریکا پیگیری می کند، همگی دست و پا زدن برای حفظ سلطه و هژمونی آمریکا ونظام تک قطبی است".
وی افزود: "آنان برای تثبیت هژمونی و رهبری خود بر جهان با بهره گیری از امپراطوری رسانه ای، سلاح تحریم و به لطف هزینه های گزاف دستگاه و سرویس های اطلاعاتی، طرح امنیتی ژئوپلتیک سازی و دستکاری ژئوپلیتیک را در دستور کار خود قرار داده اند. در اين طرح آنها به دنبال دستکاری، مداخله و تحمیل و جابه جایی صفحات نظم جهانی و الگوهای ژئوپلتیک هستند".
عبداللهی ادامه داد: "این مداخله در مناطقی همانند غرب آسیا در چارچوب طرح هایی چون تداوم حمایت از اشغالگری صهیونیستی در سرزمین فلسطین. تشکیل و مدیریت گروه تروریستی-تکفیری داعش با داعیه ایجاد خلافت با هدف بر هم زدن ژئوپلتیک مقاومت و طرح های متعدد دیگر دنبال شده است که جمهوری اسلامی ایران از معارضین جدی و عملی اين طرح ها بوده و در مسیر آنها با همکاری برحی دیگر از قدرتها و دولتهای منطقه ای مانع ایجاد کرده است".
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: "این یک پیام روشن از طرف جمهوری اسلامی ایران است که هرگز نسبت به طرح های دشمنان در محیط امنیتی و پیرامونی خود نه تنها بی تفاوت نیست بلکه در اعمال اراده خود در راستای منافع ملی و منافع ملتهای مظلوم منطقه تردید به خود راه نمی دهد. توسعه جاه طلبانه ناتو به سمت شرق که باعث و بانی اصلی آنچه امروز در اوکراین رخ می دهد و آمریکا ومتحدانش باید پاسخگوی این آسیبها به مردم اوکراین و حتی روسیه باشند".
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: "آنچه امروز در اوکراین شاهد آن هستیم و متاسفانه جان هزاران نفر از نظامیان و غیرنظامیان را گرفته. محصول نیرنگ و تزویر آمریکا و اصرار آن بر یکجانبه گرایی و حفظ هژمونی جهانی است که ناتو به عنوان یکی از ابزارهای آن به کار گرفته می شود و در این صحنه یعنی اوکراین، زیاده خواهی های ناتو و ورود آن به حریم امنیتی فدراسیون روسیه و بی توجهی غرب به هشدارها، موجب این بحران شد و چنانچه امروز این اتفاق نمی افتاد و این ابتکار از سوی فدراسیون روسیه به کار گرفته نمی شد چه بسا آثار مخرب بیشتری در آینده برای منطقه و جهان برجای می گذاشت. همه جهان شاهد آن است که امریکا با پیگیری هژمونی جهانی و پیگیری رفتارهای غیرمسئولانه و تمامیت خواهانه، جهان را تا استانه پرتگاه بحران های بزرگ قرار داده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала