دیپلمات های غربی به عدم امکان انزوای روسیه اذعان دارند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2022
اشتراک
رویترز: دیپلمات های غربی اعتراف کردند که منزوی کردن روسیه غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، دیپلمات های غربی اذعان کردند که امکان انزوای روسیه وجود ندارد. این مطلب روز چهارشنبه 17 اوت در مقاله ای رویترز گزارش شده است.
ناظران آژانس اقدامات کشورهای غربی را در سازمان ملل با هدف منزوی کردن روسیه در شش ماه گذشته از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین تحلیل کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که تلاش ها برای منزوی کردن روسیه اخیراً رو به کاهش بوده است.
به نقل از رویترز، ریچارد گوان، مدیر گروه مستقل بحران بین المللی در سازمان ملل، گفت: "عملیات در حال طولانی شدن است، یافتن راه های معقول برای مجازات روسیه به طور فزاینده ای دشوار می شود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
پوتین: روسیه ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا را ارزشمند می داند
همچنین، عدم تمایل روزافزون دیپلمات‌های غربی به مخالفت علنی با مسکو با افزایش تعداد کشورهایی که از رأی‌گیری سازمان ملل ممتنع می‌کنند، نشان داده می‌شود.
به عنوان مثال، در ماه آوریل، پیش از رای 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل برای حذف روسیه از شورای حقوق بشر، مسکو به کشورها هشدار داد که رای موافق یا ممتنع به عنوان "غیر دوستانه" و پیامدهایی برای روابط دوجانبه تلقی خواهد شد.
مجموع آرا به شرح زیر بود: 93 رای موافق، 24 رای مخالف و 58 رای ممتنع.
لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: روسیه توانسته است برخی از کشورها را متقاعد کند که تحریم های غرب مقصر بحران جهانی غذا هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала