تفاهم نامه گسترش روابط سینمایی بین ایران و روسیه

CC BY 4.0 / IRNA / امضاء تفاهم نامه گسترش روابط بین سینمای ایران و روسیه
امضاء تفاهم نامه گسترش روابط بین سینمای ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2022
اشتراک
ایران و روسیه به تولید مشترک آثار سینمایی و همچنین توزیع فیلم در چرخه اکران یا شبکه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های آنلاین علاقه مند هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ایران و روسیه در روز سه شنبه، تفاهم‌نامه ای جهت گسترش روابط سینمایی امضاء کردند.
تفاهم‌نامه مذکور بین محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ایران و آلا یورونا مانیلووا، معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه به امضاء رسید.
در این زمینه، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی سفارت ایران در روسیه گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی این رایزنی در دیدار امروز سه‌شنبه ٢۵ مرداد معاونان وزرای فرهنگ دو کشور تفاهم‌نامه توسعه روابط سینمایی، تولید مشترک و اکران آثار سینمایی امضا شد.
رایزن فرهنگی سفارت ایران افزود: به دعوت آلا یورونا مانیلووا معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه، هیأتی از سازمان سینمایی کشورمان در سفری سه روزه به مسکو درباره گسترش تعاملات دو کشور در حوزه فیلم و سینما با نهادهای دولتی و بخش خصوصی روسیه مذاکره می‌کنند.
وی همچنین گفت: دو کشور علاقمند به تولید مشترک آثار سینمایی و همچنین توزیع فیلم در چرخه اکران یا شبکه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های آنلاین هستند و امیدواریم در این سفر طرفین به توافقاتی در این باره دست یابند.
احمدوند افزود: امضا تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه در زمینه گسترش روابط دو کشور در حوزه سینما، امضای تفاهم‌نامه میان سازمان سینمایی ایران و دانشگاه سینمایی مسکو و همچنین امضای تفاهم نامه میان بنیاد سینمایی فارابی و موسسه روس کینو از جمله برنامه‌های این سفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала