اتحادیه اروپا در حال بررسی پاسخ ایران است

© Photo / IRNAجوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا اطلاع داد که در حال بررسی پیشنهادات ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم هاست.
به گزارش اسپوتنیک، فرانس ۲۴ نوشت: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأیید دریافت پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها، از بررسی این پاسخ توسط اروپا و سایر طرف‌های برجام اطلاع داد.
این مقام با اشاره به پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها بیان داشت: ما در حال بررسی آن (پاسخ ایران) و مشورت با سایر طرف‌های برجام و آمریکا در مسیر پیش رو هستیم.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با اشاره به اینکه ایران آخرین جمع‌بندی خود راجع به مسائل باقیمانده را به طور مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد، گفت: بعد از ارائه جمع‌بندی، باید ببینیم که چه بازخورد و واکنشی می‌بینیم. اگر طرف آمریکایی با انعطاف باشد در نقطه توافقنامه خواهیم بود و اگر واکنش آمریکایی تکرار مصیبت‌های داخلی آمریکا باشد، باید بیشتر حرف بزنیم و گفتگو کنیم.
این درحالی است که میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز سه شنبه با اشاره به پاسخ‌های ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا گفت: مقامات ایرانی دیروز پاسخ‌های خود را در ارتباط با متن نهایی توافق هسته‌ای ارائه کردند و به اعتقاد من پاسخ‌های آنها بسیار سازنده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала