- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

لغو مجوز تعمیر بالگردهای اوکراینی از سوی روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation بالگردهای مدرنیزه شده می 28 ان ام
 بالگردهای مدرنیزه شده  می 28 ان ام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
روسیه مجوز تعمیر بالگردهای شرکت های دو کشور جمهوری چک و بلغارستان را به دلیل همکاری با اوکراین لغو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری شوگایف، مدیر سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی روسیه اعلام کرد که روسیه مجوز تعمیر بالگردهای شرکت های دو کشور جمهوری چک و بلغارستان را به دلیل همکاری با اوکراین لغو کرده است.
وی در ادامه افزود: " مسکو یادداشت های رسمی را به همه کشورهایی که انتقال محصولات نظامی روسیه به کیف را اعلام کرده بودند در مورد غیرقابل قبول بودن چنین اقداماتی ارسال کرد. برای تعدادی از شرکت های مستقر در بلغارستان و جمهوری چک مجوز حق تعمیر بالگردهای "می" لغو شده اند.
مسکو تامین قطعات و قطعات یدکی هوانوردی و سایر تجهیزات تولید روسیه و شوروی واقع در کشورهای غیردوست را به حالت تعلیق درآورده است. این سرویس با مواردی از عدم انجام تعهدات کشورهای مختلف مرتبط با صادرات مجدد غیرقانونی سلاح های روسیه و شوروی به اوکراین مواجه است.
اخراج سه دیپلمات روس از کشور چک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
پنتاگون: چک بالگرد و تانک‌های تهاجمی به اوکراین تحویل داد
یک نمونه آشکار انتقال غیرقانونی هلیکوپترهای ساخت روسیه که قبلاً به افغانستان تحویل داده شده بود توسط ایالات متحده آمریکا به اوکراین، بر خلاف تمام هنجارهای حقوق بین الملل در زمینه کنترل تسلیحات متعارف است.
سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی روسیه مکانیزمی برای مقابله با چنین محموله های غیرقانونی دارد و فعالانه از آن استفاده می کند. با این حال، ما باید درک کنیم که همه سلاح ها و تجهیزات شوروی نمی توانند مشمول محدودیت های صادرات مجدد شوند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала