بحرانی منحصربفرد در انتظار اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
بحرانی که بر سر اروپا پیش می آید در تاریخ مشابهی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، بحرانی که بر سر اروپا پیش می آید در تاریخ مشابهی ندارد. منحصر به فرد بودن آن در این است که این بار کشورها باید همزمان با مشکلات اقتصادی، انرژی و غذایی دست و پنجه نرم کنند.
پاول سامیف، تحلیلگر، مدیر کل آژانس تحلیلی"BusinessDrom" در این خصوص گفت: " بحرانی که بر سر اروپا پیش می آید در تاریخ مشابهی ندارد. شاید از نظر قدرت بتوان آن را با رکود بزرگ در ایالات متحده مقایسه کرد".
بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، 60 درصد از کارشناسان معتقدند اقتصاد منطقه یورو احتمالا با رکود مواجه خواهد شد. تعداد آنها از 45 درصد در آخرین نظرسنجی و از 20 درصد پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین افزایش یافته است.
سامیف در ادامه افزود: " بحران پیش رو از این جهت منحصر به فرد است که سه عامل در کنار هم قرار می گیرند. اول از همه، در هر صورت، یک بحران ادواری جهانی باید در حال حاضر رخ می‌داد، که در آستانه سال‌های 2020-2022 انتظار می‌رفت. اما در طول همه‌گیری، همه بازارها مملو از پول بودند، که امکان جلوگیری از بحران را فراهم کرد، اگرچه نسخه چرخه‌ای آن در واقع حتی مورد نیاز است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
پوتین: روسیه ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا را ارزشمند می داند
پر کردن بازارها از پول، اکنون فقط می تواند بحران را عمیق تر کند و آن را با رکود بزرگ در ایالات متحده مقایسه کند. به موازات بحران اقتصادی، ما به وضوح شاهد یک بحران قدرتمند انرژی، حداقل در اروپا هستیم. و همچنین غذا، در جایی با برداشت، جایی با تدارکات مرتبط است. عوامل تورمی نیز نقش خود را ایفا کردند. در نتیجه، ما به طور همزمان با سه بحران قدرتمند مواجه شدیم".
پیش بینی پیامدهای بحران غیرممکن است. در هر صورت، سامیف انتظار دارد که اقتصاد از نقطه نظر فناوری، بازسازی بازارها و همچنین سقوط در تعدادی از بخش‌ها، بازنشانی شود.
پیش از این، پیش بینی می شد که اقتصاد روسیه تا چند سال دیگر به رشد بازگردد. بر اساس نتایج سال جاری، کاهش تولید ناخالص داخلی کشور 4-6 درصد خواهد بود، در سال آینده اقتصاد در محدوده 1-4 درصد کاهش خواهد یافت و در سه ماهه چهارم سال 2023 اقتصاد شروع به رشد خواهد کرد. بر طبق گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی روسیه در بازه 1 تا 2.5 درصد اعلام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала