افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در ایران

© Photo / IRNAنیروگاه حرارتی سیریک در ایران
نیروگاه حرارتی سیریک در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
کارشناس: باهدف افزایش توان تولید برق و کمک به کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال، بیش از چهار هزار مگاوات برق در مدت کمتر از یک سال به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمد رمضانی، سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی ایران اظهار داشت که باهدف افزایش توان تولید برق و کمک به کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال، بیش از چهار هزار مگاوات برق در مدت کمتر از یک سال به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است.
وی در ادامه افزود: "این میزان افزایش ظرفیت نیروگاهی از طریق احداث ۱۷ واحد نیروگاهی به ظرفیت سه هزار و ۲۷ مگاوات و اجرای طرح‌های ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و همچنین رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری به ظرفیت یک هزار و ۳۵ مگاوات به‌دست‌آمده است.
روسیه 73 میلیون یورو برای نیروگاه حرارتی سیریک به ایران اعتبار می دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
روسیه 73 میلیون یورو برای نیروگاه حرارتی سیریک به ایران اعتبار می دهد
در پی انجام این طرح حدود ۹۳۵ مگاوات از طریق ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و ۱۰۰ مگاوات از طریق رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری به ظرفیت تولید برق حرارتی کشور افزوده شده است.
براین‌اساس در راستای پروژه‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال مجموعاً تاکنون بیش از چهارهزار مگاوات در مدت کمتر از یک سال به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده که این میزان رشد ظرفیت در چنین بازه زمانی طی چند دهه گذشته کم‌سابقه بوده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала