آیا واشنگتن، جنگ هسته‌ای راه خواهد انداخت؟

© AFP 2023 / Shawn Thewسفارت روسیه در امریکا
سفارت روسیه در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
سفارت روسیه در آمریکا واشنگتن را به افزایش احتمال جنگ هسته ای متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا در کانال تلگرامی خود واشنگتن را متهم کرده است که اقداماتش با منافع سایر کشورها همخوانی ندارد و این به نوبه خود احتمال جنگ بین قدرت های هسته ای را افزایش می دهد. دیپلمات های روسی خاطرنشان کردند که ایالات متحده غرب را به رویارویی ترکیبی با مسکو می کشاند.
در بیانیه منتشره سفارت روسیه در آمریکا آمده است: " امروزه، ایالات متحده بدون توجه به امنیت و منافع سایر کشورها به فعالیت خود ادامه می دهد که به افزایش خطرات هسته ای کمک می کند. گام های آمریکا به سمت مشارکت بیشتر در رویارویی ترکیبی با روسیه در چارچوب بحران اوکراین مملو از تشدید غیرقابل پیش بینی و برخورد مستقیم نظامی قدرت های هسته ای است".
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
وزارت خارجه روسیه: جنگ هیبریدی علیه روسیه مملو از درگیری قدرت های هسته ای است
دیپلمات ها از آمریکا خواستند به جای سرزنش سایر کشورها به خاطر دیدگاه هایشان در مورد نظم جهانی که با آمریکا همخوانی ندارد در سیاست هسته ای خود تجدید نظر کند.
شایان ذکر است که پیش از این، دانشمندان دانشگاه راتگرز پیامدهای جنگ هسته ای تمام عیار بین ایالات متحده و روسیه را فاش کردند. این مطالعه نشان می دهد که درگیری سلاح های کشتار جمعی منجر به گرسنگی جهانی و کشته شدن بیش از پنج میلیارد نفر خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала