آمریکا: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را دریافت کردیم

© Sputnik / Sergueï Gouneiev /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
نماینده وزارت خارجه آمریکا: ایالات متحده پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را از طریق بروکسل دریافت کرده است و اکنون در حال بررسی آن است.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از نمایندگان وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای تهران را دریافت کرده و در حال بررسی آن است.
وی افزود: ما نظرات ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده ایم و در حال بررسی آنها هستیم. ما با اتحادیه اروپا تبادل نظر می کنیم.
همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی اتحادیه اروپا نوشته که پیشنهادات ایران را همراه با سایر طرف‌های برجام و آمریکا بررسی می‌کند. این سخنگوی اتحادیه اروپا که رویترز اشاره‌ای به نام او نکرده گفت: "در حال بررسی پیشنهادات ایران هستیم و با سایر طرف‌های برجام و آمریکا در خصوص ادامه مسیر مشورت می‌کنیم."
مقام اتحادیه اروپا که طبق گزارش رویترز در جمع خبرنگاران در بروکسل صحبت می‌کرده از ارائه چارچوب زمانی درباره پاسخ احتمالی تسهیل‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها خودداری کرده است.
دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، 13 مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه 17 مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала