پرایس: ایران باید خواسته های خارج از برجام را کنار بگذارد

© Sputnik Screenshotپرایس: ایران باید خواسته های خارج از برجام را کنار بگذارد
پرایس: ایران باید خواسته های خارج از برجام را کنار بگذارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا : تنها راه برای بازگشت متقابل به برجام این است که ایران از خواسته‌های غیرقابل قبول خارج از برجام چشم‌پوشی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تهران باید خواسته هایی که فراتر از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران است را کنار بگذارد.
پرایس به خبرنگاران گفت: "تنها راه برای بازگشت متقابل به برجام این است که ایران از خواسته‌های غیرقابل قبول خارج از برجام چشم‌پوشی کند".
وی تاکید کرد که اگر ایران می خواهد تحریم های آمریکا را لغو کند، باید این را درک کند. به گفته وی، در وین، کاهش تحریم‌های آمریکا جدا از بازگشت کامل به برجام مورد بحث قرار نمی‌گیرد.
در اوایل ماه آگوست دور دیگری از مذاکرات برای احیای برجام در وین برگزار شد. در 8 آگوست، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا متن نهایی پیش نویس توافقنامه را در مورد آن توزیع کرد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که متن توافق نهایی برجام که توسط سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر شده است، همچنان در حال مطالعه است. در عین حال، از سرگیری مجدد توافقات بر سر توافق هسته ای ایران تنها راه معقول و منطقی است. به روشی موثر، تعادل را باز می‌گرداند و از تشدید تنش‌ها در پیرامون برنامه هسته‌ای تهران جلوگیری می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала