پاسخ منفی قالیباف به رئیسی

© Photo / IRNAپاسخ منفی قالیباف به رئیسی
پاسخ منفی قالیباف به رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2022
اشتراک
قالیباف: درخصوص قیمت‌ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همینطور بازگشت قیمت ها به شهریور 1400 است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران اعلام کرد: درخصوص قیمت ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همینطور بازگشت قیمت ها به شهریور 1400 و هیچ مصوبه ای هم در جلسه سران که بخواهد این قانون را لغو کند، تصمیم گیری نشده است و این موضوع روشن و مشخص است.
رئیس مجلس ایران همچنین در رابطه با موافقت نامه ها نیز سازمان برنامه گزارش داده اند که این موافقت نامه ها امضا شده و 12 همت هم به استان ها در یک هفته گذشته واگذاری انجام شد و باید پیگیری شود تا بقیه امور نیز پیش برود.
وی افزود: البته قبول داریم که هر سال این بخش اول تنخواه نقدی پرداخت می شد، اما امسال به صورت اوراق بوده که البته دولت مشکلات خود را دارد، اما بهرحال حتما ما از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارائه توضیحات نسبت به این موضوعات مرتبط با موافقت نامه ها و سایر بحث ها به صحن مجلس دعوت خواهیم کرد.
رسانه ها لایحه اصلاح قانون بودجه 1401 ایران را منتشر کرده اند که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و بانک مرکزی در جلسه هیات وزیران به تصویب رسیده و با امضای ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که طبق آن حذف عبارت "به قیمت شهریور 1400" از متن قانون بودجه ، از مجلس درخواست شده است. همچنین باوجود الزام دولت به استفاده از کالابرگ با هدف کاهش فشار معیشتی به مردم ، دولت، تاکنون این ساز و کار مصوب را اجرا نکرده و علت امتناع خود را "آماده نبودن زیرساعت ها" اعلام کرده است و خبرهای غیررسمی از رایزنی گسترده دولت برای لغو این الزام و گریز از تخلف قانونی و ادامه رویه فعلی (پرداخت یارانه نقدی) حکایت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала