واکنش پلوسی به اسناد توقیف شده از منزل ترامپ

© AFP 2023 / Saul Loebنانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2022
اشتراک
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: اگر ماهیت این اسناد آنطور که به اطلاع ما رسیده باشد با موضوعی بسیار جدی روبرو هستیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، معتقد است که اسناد منتقل شده به عمارت رئیس جمهور سابق آمریکا، حساس‌تر از اسناد فوق‌محرمانه بوده و به طور ضمنی گفت که چنین اقدامی توسط ترامپ غیرقانونی است.
پلوسی درباره یورش پلیس فدرال آمریکا به اقامتگاه ترامپ موسوم به "مار-ئه-لاگو" و توقیف مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده، گفت: ما قوانینی داریم که جابجایی غیرقانونی چنین اسنادی را منع می‌کند و باید این قوانین را به رسمیت بشناسیم.
وی افزود: این اطلاعات به شدت طبقه‌بندی‌شده و حساس‌تر از اسناد فوق محرمانه است و آنطور که به ما گفته شده، به امنیت ملی آمریکا مربوط است. بنابراین فکر می‌کنم دغدغه و نگرانی اصلی ما این است که همیشه از این اسناد محافظت و دفاع کنیم و منظورم از محافظت و دفاع این است که نباید در حراست از این اسناد، اینگونه بی‌احتیاط باشیم.
Логотип ФБР на входе в их штаб-квартиру в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2022
رسانه: اف‌بی‌آی اسناد "فوق محرمانه" در املاک ترامپ یافته است
وی تاکید کرد: اگر ماهیت این اسناد آنگونه که به نظر می‌رسد، باشد، با مسأله‌ای بسیار جدی روبرو هستیم.
مأموران اف‌بی‌آی دوشنبه هفته گذشته با یورش به عمارت ترامپ واقع در پام‌بیچ کالیفورنیا، 20 جعبه شامل 11 مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده و فوق محرمانه را توقیف کردند. گزارش نشریه واشنگتن پست حاکی از آن است که اسناد طبقه‌بندی‌شده به تسلیحات هسته‌ای مربوط است.
ترامپ که یورش به عمارتش را "تجاوز" خوانده، به‌تازگی در پستی در فضای مجازی اعلام کرد که انتقال اسناد مختص او نبوده و باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز پس از پایان دوره حضورش در رأس قدرت، اسناد محرمانه بیشماری را از کاخ سفید خارج کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала