- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر واحد برق شماره 2 نیروگاه زاپوریژیا در انرگودار
واحد برق شماره 2 نیروگاه زاپوریژیا در انرگودار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2022
اشتراک
نیروهای اوکراینی نیروگاه اتمی "انرهودار" و "زاپوریژیا" را گلوله باران کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، سخنگوی اداره منطقه زاپوروژیه گفت: ارتش اوکراین شهر "انرهودار" و نیروگاه زاپوریژیا را مورد حمله قرار دادند.
وی در کانال تلگرامی خود نوشت: "انرهودار" و نیروگاه زاپوریژیا بار دیگر زیر آتش شبه نظامیان زلنسکی قرار گرفته اند. به گفته شاهدان عینی، دوباره صدای انفجار در شهر شنیده می شود.
در طی عملیات ویژه، ارتش روسیه کنترل بخش آزوف در منطقه زاپوروژیه و کل منطقه خرسون را به دست گرفت و شهرهای بزرگی مانند خرسون، ملیتپول و بیردیانسک را تصرف کرد و ارتباط اوکراین را با دریای آزوف قطع کرد. دولت های جدیدی در هر دو منطقه تشکیل شده است، کانال های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی روسیه در حال پخش هستند، ارتباطات تجاری و حمل و نقل با کریمه در حال بازسازی است. این مناطق اعلام کردند که قصد دارند بخشی از روسیه شوند. علاوه بر این، پس از هشت سال انسداد کانال کریمه شمالی، آب دوباره به شبه جزیره سرازیر شد.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала