رئیس جمهور ایران از تشکیل استان جدید خبر داد

© Photo / Iran information base (PAD)ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2022
اشتراک
رئیسی در ادامه سفرهای استانی از تبدیل کرمان به دو استان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به برنامه دولت برای تشکیل استان جنوبی کرمان اشاره کرد و گفت: از ابراز محبت مردم جنوب استان کرمان تشکر می‌کنم و من به خدمتگزاری مردم افتخار می‌کنم و خودم را سرباز نظام می‌دانم.
وی در جریان سفرهای استانی به استان کرمان، در حضور مردم جیرفت گفت: توفیق پیدا کردم که در نزدیک اذان ظهر در جمع خانواده شهدا و مردم جیرفت حضور پیدا کنم.
رئیسی با ادای احترام به خانواده شهدا، گفت: توفیق داشتم در زمان وقوع سیل در جنوب استان کرمان، به جیرفت بیایم اما توفیق نشد در جمع مردم با بصیرت و ولایی جیرفت حاضر شوم.
رئیس جمهور ایران گفت: منطقه جنوب استان کرمان علاوه بر دانش و علم و همراهی با نظام در عرصه تولید و کشاورزی مردمی تولیدکننده و نقش آفرین در استقلال کشور و اهل تلاش و فعالیت و خستگی ناپذیر هستند.
وی با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت در جنوب استان کرمان یک ضرورت است، ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که واردات کشاورزی به پایان برسد و کشتی انجام شود که گام جدی در جهت استقلال کشاورزی و تولید کالاهای اساسی باشد.
رئیسی همچنین با بیان اینکه مسئله استان شدن جنوب استان کرمان سال‌ها است که مطرح بوده و این مسئله در دستور کار دولت است و حتماً پیگیری می‌شود، افزود: استان شدن جنوب استان کرمان با تاخیر روبه‌رو شده و مورد توجه دولت است اما باید با کار کارشناسی انجام شود.
وی تشکیل استان جنوبی کرمان را حتمی دانست و افزود: از ابراز محبت مردم جنوب استان کرمان تشکر می‌کنم و من به خدمتگزاری مردم افتخار می‌کنم و خودم را سرباز نظام می‌دانم.
رئیس جمهور با بیان اینکه خلع ید شرکت معادن فاریاب انجام شده و به‌زودی این معادن به افراد اهل واگذار و نگرانی مردم برطرف خواهد شد، گفت: معادنی که در استان کرمان به‌عنوان بهشت معادن ایران وجود دارد یک ظرفیت بزرگ است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала