برگزاری عروسی در کوه دماوند +عکس، ویدئو

© Photo / IRNAتهران
تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2022
اشتراک
بی‌توجهی برخی شهروندان و برگزاری جشن عروسی در کوه دماوند، انتقاداتی را به دنبال داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، محمد خادم الشیخ، کوهنورد حرفه‌ای و مربی امداد و نجات کوهستان از بی‌توجهی کوهنوردان به هشدار‌های صادر شده گلایه کرد و در گفتگو با یک خبرگزاری فارسی در خصوص علت حوادث ایجاد شده در کوه‌ها به خصوص در دماوند علیرغم هشدار‌های صادر شده گفت: «با توجه به صعود‌های زیاد به دماوند، این کوه نسبت به ۲۰ سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. دماوند با ارتفاع فعلی ۵۶۱۰ متر بلندترین قله ایران است که بهترین زمان صعود برای کوهنوردان به این کوه بین تیر و مرداد ماه خواهد بود چراکه وضعیت آب و هوایی دماوند در زمان گفته شده نسبتا پایدار است. البته موارد خاصی مانند سیل اخیر هم وجود دارد که هشدار‌های لازم صادر می‌شود.»
وی در ادامه توضیح داد که گرمایش زمین به دماوند و علم کوه صدمه زده است، افراد بی‌تجربه در دماوند به مشکل خواهند خورد، بی‌توجهی کوهنوردان مشکل‌ساز است و متاسفانه در تذکر امدادی می‌گویند "به تو چه"!، همچنین بی‌خیالی برخی کوهنوردان حادثه می‌آفریند و حتی در کوه دماوند عروسی می‌گیرند! و اگر تذکر دهید با عبارت به شما چه ربطی دارد مواجه خواهید شد!
خادم الشیخ در پایان گفت: «دماوند در روز‌های گذشته بسیار شلوع بود. حتی چادر زدن هم محدودیتی دارد. برخی کوهنوردان کنار پد بالگرد چادر زده بودند که خیلی عجیب بود. این موضوع عین آن است که وسط اتوبان چادر بزنید و بخواهید بخوابید! زمانی که بالگرد می‌نشیند چادر خود کوهنوردان خراب می‌شود، اما با دانستن این موضوع بازهم رعایت نمی‌کنند. حتی یک فردی اصرار داشت که در پد بالگرد چادر بزند! اصلا نمی‌دانست اچ بزرگ برای بالگرد است!»
کاربران ضمن ابراز تاسف و نگرانی از اینکه، با این بی‌توجهی‌ها چنین اثر ملی تخریب می‌شود و رو به ویران شدن می‌رود، عنوان می‌کنند باید برای این رفت و آمدها نظارتی وجود داشته باشد و از ورود افرادی که ضوابط و قوانین را رعایت نمی‌کنند جلوگیری شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала