- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اوکراین با موشک های هدایت شونده ساخت غرب به زاپوروژیه شلیک کردند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر واحد برق شماره 2 نیروگاه زاپوریژیا در انرگودار
واحد برق شماره 2 نیروگاه زاپوریژیا در انرگودار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2022
اشتراک
سخنگوی اداره منطقه زاپوروژیه اعلام کرد که حملات به نیروگاه هسته ای زاپوروژیه توسط نیروهای اوکراینی با استفاده از موشک های هدایت شونده ساخت غرب انجام می شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، سخنگوی اداره منطقه زاپوروژیه در برنامه "راسیا 24" گفت: لطفاً توجه داشته باشید که گلوله باران نیروگاه های هسته ای دقیقاً با موشک های هدایت شونده تولید شده توسط همان آنگلوساکسون ها انجام می شود. آنها خطرناک هستند زیرا هدایت می شوند. آنها در جایی که فرستاده شده اند پرواز می کنند.
وی افزود: مقامات مدارکی دال بر استفاده از این نوع گلوله ها دارند و ارائه خواهند کرد.
نیروگاه هسته ای زاپوروژیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2022
نیروهای اوکراینی به سمت نیروگاه هسته ای زاپوروژیا شلیک کردند
در طی عملیات ویژه، ارتش روسیه کنترل بخش آزوف در منطقه زاپوروژیه و کل منطقه خرسون را به دست گرفت و شهرهای بزرگی مانند خرسون، ملیتپول و بیردیانسک را تصرف کرد و ارتباط اوکراین را با دریای آزوف قطع کرد. دولت های جدیدی در هر دو منطقه تشکیل شده است، کانال های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی روسیه در حال پخش هستند، ارتباطات تجاری و حمل و نقل با کریمه در حال بازسازی است. این مناطق اعلام کردند که قصد دارند بخشی از روسیه شوند. علاوه بر این، پس از هشت سال انسداد کانال کریمه شمالی، آب دوباره به شبه جزیره سرازیر شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала