چین 21 هواپیما و 6 کشتی جنگی به تایوان فرستاد

© Photo / Public domain / 中華民國國防部چین 38 هواپیمای جنگی به آبهای تایوان اعزام کرد
چین 38 هواپیمای جنگی به آبهای تایوان اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چین 21 هواپیما و 6 کشتی به این جزیره فرستاد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ارتش آزادیبخش خلق چین روز پنجشنبه 21 هواپیمای جنگی و 6 کشتی جنگی را به تایوان فرستاد.
وزارت دفاع تایوان در حساب رسمی توییتر خود گزارش داد که تا ساعت 17:00 به وقت محلی (13:30 به وقت تهران)، شش کشتی جنگی و 21 هواپیمای PLA در منطقه آبی و حریم هوایی نزدیک جزیره ثبت شده است.
در همان زمان خاطرنشان می شود که 11 هواپیمای PLA شامل یک بمب افکن JH-7، چهار جنگنده J-11 و 6 فروند Su-30 از خط موسوم به "خط میانه" عبور کردند که در وسط تنگه تایوان قرار دارد. ، پکن به طور رسمی وجود آن را به رسمیت نمی شناسد.
به گفته این آژانس، تایوان یک گشت هوایی برای نظارت بر اوضاع فرستاد و همچنین سامانه های موشکی ضد هوایی مستقر کرد.
ارتش آزادیبخش خلق چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش های گسترده ای را با استفاده از موشک، هواپیما و کشتی های جنگی برگزار کرد. رزمایش از 13 مرداد در 6 منطقه در منطقه آبی اطراف جزیره آغاز شد و قرار بود ظهر 16 مرداد به پایان برسد اما ادامه یافت. تنها روز چهارشنبه، 10 اوت، فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادیبخش خلق چین اعلام کرد که وظایف تعیین شده به عنوان بخشی از اقدامات نظامی در نزدیکی تایوان با موفقیت انجام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала