وزارت خارجه روسیه: سوئیس دیگر کشوری بی‌طرف نیست

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد سوئیس به ایران برای دریافت وام از صندوق بین المللی ارز
پیشنهاد سوئیس به ایران برای دریافت وام از صندوق بین المللی ارز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سوئیس وضعیت بی طرف خود را از دست داده است و نمی تواند منافع اوکراین را نمایندگی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایوان نچایف، معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: سوئیس با پیوستن به تحریم های ضد روسیه، وضعیت بی طرف خود را از دست داده است، بنابراین نمی تواند نماینده منافع کی یف در روسیه باشد.
نچایف به خبرنگاران گفت: سوئیسی‌ها واقعاً به نظر ما در مورد نمایندگی احتمالی منافع اوکراین در روسیه و روسیه در اوکراین علاقه مند بودند. ما به وضوح پاسخ دادیم که متاسفانه سوئیس وضعیت یک کشور بی طرف خود را از دست داده است و نمی‌تواند به عنوان یک واسطه یا نماینده عمل کند.
وی افزود: این واقعیت که "برن" با اطلاع از نظر ما، ادامه مذاکرات با کی یف در مورد موضوع نمایندگی متقابل را تایید می کند، نشان می دهد که در واقع نگران منافع روسیه نیست.
شمش طلا با بالاترین استاندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
روسیه امیدوار است که سوئیس ارسال طلا از روسیه را ممنوع نکند
این دیپلمات همچنین خاطر نشان کرد که برن از رژیم کی یف حمایت می کند و در یک کمپین تهاجمی روس هراسی که توسط غرب و اوکراین راه اندازی شده است شرکت می کند. او گفت: کاملاً غیرقابل درک است که چگونه با چنین رفتاری می توان میانجیگری، نمایندگی یا سایر خدمات را ارائه داد.
روز چهارشنبه، پیر آلن الچینگر، سخنگوی وزارت خارجه سوئیس گفت: سوئیس آماده است در صورت موافقت مسکو، به درخواست اوکراین از منافع دیپلماتیک اوکراین در روسیه نمایندگی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала