ربات انسان‌نمای شیائومی + ویدئو

© Fotolia / Serpebluربات
ربات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2022
اشتراک
ربات هوشمند CyberOne شیائومی به لطف برخورداری از فناوری هوش مصنوعی قادر به تشخیص احساسات مختلف انسان است.
به گزارش اسپوتنیک، شیائومی بالاخره از تسلا در معرفی ربات انسان نما پیشی گرفت و روز 11 ماه اوت، ربات CyberOne را معرفی کرد. ربات هوشمند CyberOne شیائومی به لطف برخورداری از فناوری هوش مصنوعی قادر به تشخیص احساسات مختلف انسان است.
لی جون، رئیس شیائومی در این خصوص گفت:" این اولین ربات انسان نما با اندازه کامل ما است. مرد بسیار بزرگ در میان دیگر ربات های انسان نما. بیایید به او یک نام مستعار بگذاریم؟ "
ربات 52 کیلوگرمی CyberOne با قد 177 سانتی متر، دوست خوبی برای انسان است. به گفته شیائومی مغز پیشرفته CyberOne قادر به تشخیص 45 حالت احساسی مختلف انسان و تعامل با افراد است. طول دست‌های این ربات در حال باز شده به 168 سانتی متر می‌رسد.
ربات هوشمند سایبر وان شیائومی برای حفظ تعادل و حرکت بدت خود به 21 مفصل متکی است. چهره این ربات یک صفحه نمایش OLED برای تعامل با کاربر است. بد نیست بدانید ربات شیائومی از دید سه بُعدی برخوردار بوده و قادر به حرکت در محیط بدون برخورد با اجسام است. بیشینه گشتاور دست‌ها و پاهای این ربات به 300 نیوتون متر می‌رسد و قادر به خم شدن تا 21 درجه و حرکت اعضای بدن با زمان پاسخ دهی 0.5 میلی ثانیه است.
موتور محرکه بکار رفته در این ربات از فناوری بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است و با وجود توانایی‌های پیشرفته، زیر 500 گرم وزن دارد. هر یک از دست‌های این ربات قادر به بلند کردم اجسامی با وزن 1.5 کیلوگرم هستند.
ربات CyberOne شیائومی همانند انسان بر روی دو پا راه می‌رود و بیشینه سرعت آن به 3.6 کیلومتر در ساعت می‌رسد. جالب‌تر اینکه ادعا شده دمای محیط یا بارش باران نمی‌تواند سرعت پیمایش ربات شیائومی را مختل کنند. این ربات می‌تواند 85 صدای محیط مختلف را تشخیص بدهد.
این ربات برای کمک به افراد منزل در انجام امور روزمره طراحی شده است اما متأسفانه به دلیل هزینه ساخت بالا، فعلا نمی تواند در این عرصه مورد استفاده قرار بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала