گزارش و تحلیل

کشتی حامل غلات اوکراین، در مدیترانه گیر کرده است

© Photo / Border Service of the Federal Security Service of the Russian Federation in Crimeaکشتی حامل غلات اوکراین، در مدیترانه گیر کرده است
کشتی حامل غلات اوکراین، در مدیترانه گیر کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2022
اشتراک
یک خریدار لبنانی از پذیرش اولین دسته غلات اوکراینی خودداری کرد. "رازونی" در سواحل جنوبی ترکیه منتظر خریداران دیگر است.
اسپوتنیک به نقل از وبگاه چینی "گوانچا" می نویسد: در اوایل ماه آگوست، "رازونی" اولین کشتی حامل غلات از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین، بندر اوکراین را با ۲۶ هزار تن غله ترک کرد و به سمت لبنان حرکت نمود. با این حال، با تحویل غلات، همه چیز چندان هموار نبود.
به گزارش بلومبرگ در ۸ آگوست، سفارت اوکراین در لبنان بیانیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه خریداران لبنانی از پذیرش اولین دسته از مواد غذایی ارسال شده از اوکراین خودداری کردند. دلیل – انقضای زمان تحویل کالا (به مدت بیش از ۵ ماه) است. کشتی حامل غلات رازونی در حال حاضر در دریای مدیترانه لنگر انداخته است تا زمانی که فرستنده خریداران دیگر را پیدا کند.
سخنگوی وزارت اقتصاد لبنان اعلام کرد که دولت لبنان در این معامله دخالتی نداشته و غلات توسط خریداران خصوصی خریداری شده است. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۸ آگوست گفت که از آنجایی که صادرات مواد غذایی یک فعالیت تجاری است، سازمان ملل در مسیر حرکت کشتی‌هایی که اوکراین را ترک می‌کنند، دخالت نخواهد کرد.
کامنت خوانندگان:
Xxwgl
آیا حتی بدون رضایت خریدار کشتی باری خشک ارسال کرده اید؟ این چه حماقتی است!
شبح دود رنگ
دلیل امتناع کاملا منطقی است. با دانستن اینکه تاخیر بسیار جدی است، چرا قبل از خروج با خریدار تماس نگرفتید؟
به چای نگاه می کنم
احتمالاً این افراد قبلاً از جای دیگری غلات خریده اند وگرنه مدتها پیش در انتظار آمدن کشتی از گرسنگی مرده بودند.
Cirqual
غلات یک کشور فاشیست را هرگز نباید خرید!
یک فرد بازنشسته
بهتر است به آمریکا بفروشید، شما خیلی دوستش دارید.
guan_15706416302583
غلات تاریخ انقضای مصرف دارد و شما بیش از حد آن را نگاه داشته اید!
جهش بزرگ
واقعا غلات تاریخ مصرف گذشته، هاها.
شبح شاد
در ۵ ماه فراموش کرده اید که چگونه تجارت کنید؟ این را می توان فهمید! قیمت را کم کنید وگرنه تا ابد در دریا شنا خواهید کرد و هزینه کالا کاهش می یابد!
S-Emq
زلنسکی کاری کرده که حتی پوروشنکو هم جرات انجام آن را نداشت. او سه تا از بهترین زمین‌ های کشاورزی اوکراین را به شرکت‌ های آمریکایی کارگیل، بانگی و مونسانتو فروخت و آن هم بابت چند پنی. طبق قوانین اوکراین، زمین کشاورزی اوکراین را نمی توان به خارجی ها فروخت. اکنون مقامات اوکراینی این ممنوعیت را نادیده می گیرند. حتی هم حزبی های زلنسکی مخالف بودند، اما او بر این فروش پافشاری کرد. بنابراین به زودی تمام غلات اوکراین خارجی خواهد شد.
نظر من
خریداران صرفاً به سلطه غرب اعتراض می کنند.
بای شیا
همه چیز به این خاطر که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان مخالف نازیسم هستند!
جو
برای ادامه جنگ، غلات بفروشند و اسلحه بخرند.
باد یخ
پنج ماه پیش... این زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین است ... قیمت غذا در آن زمان و اکنون - آیا آنها یکسان هستند؟ لبنان نمی خواهد بهای گزافی بپردازد.
ناقوس کوچک
این قضیه نشان می دهد که به اصطلاح بحران بین المللی غذایی اعلام شده توسط سازمان ملل جعلی است! سازمان ملل توسط ایالات متحده و غرب به گروگان گرفته شده است و از بحران غذایی جعلی برای سرزنش روسیه برای ایجاد بلایای انسانی استفاده می کند. علت بحران جهانی غذا، انحصار چهار شرکت بزرگ غلات چند ملیتی است که غلات را با قیمت های بسیار بالا احتکار کرده و می فروشند. پشت این انحصارها آمریکا و غرب هستند. آنها از غلات برای تولید انرژی از زیست توده استفاده می کنند. و به اصطلاح بحران غذایی همیشه وجود داشته است. این فقط یک بحران فقر است وقتی مردم چیزی برای خرید غذا ندارند. تنها راه حل غرب، کنار گذاشتن روش های امپریالیستی است: حفاظت از محیط زیست، تغییرات آب و هوا، وام های مشروط، انقلاب های رنگی، ناآرامی های مدنی، و حتی بمباران و تجاوز. آنها از همه اینها برای جلوگیری از توسعه اقتصادی و صنعتی شدن کشورهای جهان سوم استفاده می کنند.
guan_15685297241449
زلنسکی معتقد است که او حاکم جهان است و همه باید بدون قید و شرط از او پیروی و حمایت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала