رسانه ها: بریتانیا با کمبود واکسن آبله میمون مواجه است

© AP Photo / CDCرسانه ها: بریتانیا با کمبود واکسن آبله میمون مواجه است
رسانه ها: بریتانیا با کمبود واکسن آبله میمون مواجه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2022
اشتراک
در بریتانیا ذخایر واکسن آبله میمون در حدود دو تا سه هفته دیگر تمام می شود و با وجود افزایش تقاضا برای واکسیناسیون، محموله های جدید تا پایان سپتامبر انتظار نمی رود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فایننشال تایمز، خدمات بهداشت ملی (NHS)، اعلام کرد: بریتانیا با کمبود واکسن آبله میمون مواجه است.
بر اساس نامه خدمات بهداشت ملی بریتانیا، بیش از ۸۳۰۰ دوز از این واکسن در کشور باقی مانده است.
بر اساس آخرین آمار، ۲۷۶۸ مورد تایید شده ابتلا به آبله میمون در کشور ثبت شده است. پیش از این، آژانس بهداشت بریتانیا (UKHSA) گزارش داده بود که ۹۹ درصد موارد آبله در این کشور در مردان رخ می دهد، در میان زنان تنها ۲۲ مورد ثبت شده است.
آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر است که بین انسان نیز منتقل می شود. معمولاً یک بیماری خفیف است و بیشتر افراد در عرض چند هفته بهبود می یابند، اما ممکن است برای برخی عوارض ایجاد شود.
آژانس بهداشت بریتانیا خاطرنشان کرد که آبله میمون یک عفونت مقاربتی محسوب نمی شود، اما می تواند از طریق تماس نزدیک با یک فرد آلوده منتقل شود.
علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است. التهاب ممکن است ایجاد شود که اغلب از صورت شروع می شود و سپس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد. التهاب تغییر می کند و مراحل مختلفی را طی می کند تا در نهایت یک دلمه تشکیل شود که بعداً می ریزد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала