وزارت خارجه روسیه: مسکو تأسیسات خود را از بازرسی "استارت" خارج می کند

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: مسکو تأسیسات خود را از بازرسی "استارت" خارج می کند
وزارت خارجه روسیه: مسکو تأسیسات خود را از بازرسی استارت خارج می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو مجبور است به دلیل اقدامات ایالات متحده که در واقع فدراسیون روسیه را از حق بازرسی در ایالات متحده محروم می کند، تأسیسات خود را از بازرسی های تحت استارت خارج کند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که روز دوشنبه توسط وزارت خارجه روسیه در مورد وضعیت استارت منتشر شد، بیان شده است: روسیه به ایالات متحده اطلاع داد که به طور موقت از فعالیت های بازرسی تحت معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) تاسیسات خود که مشمول بازرسی های این معاهده هستند خارج می شود.
در ۸ آگوست ۲۰۲۲، فدراسیون روسیه رسماً از طریق مجاری دیپلماتیک به ایالات متحده آمریکا اطلاع داد که کشور ما به طور موقت تأسیسات خود را که مشمول بازرسی‌ های این معاهده هستند از فعالیت‌ های بازرسی تحت معاهده استارت خارج می‌کند. این معافیت همچنین برای تاسیساتی اعمال می شود که ممکن است میزبان غربالگری های قراردادی باشند.
وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما می خواهیم تأکید کنیم که اقداماتی که انجام داده ایم موقتی هستند.
در این بیانیه آمده است: ما می خواهیم تاکید کنیم که اقداماتی که انجام داده ایم موقتی هستند. روسیه کاملا متعهد به پیروی از تمام مفاد پیمان استارت است که از نظر ما مهمترین ابزار برای حفظ امنیت و ثبات بین المللی است.
وزارت روسیه گفت: پس از حل مسائل مشکل ساز موجود در خصوص از سرگیری فعالیت‌های بازرسی بر اساس معاهده، معافیت‌ هایی که از فعالیت‌ های بازرسی اعلام کرده‌ایم فوراً لغو می‌شود و می‌تواند دوباره به طور کامل انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала