تاکسی خودران بایدو در خیابانهای چین + ویدئو

© Sputnik / Anna Ratkogloخیابانی در پکن
خیابانی در پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2022
اشتراک
کارشناس: این یک گام بزرگ در چین به سمت خودروهایی است که مستقل از مداخله انسان هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " techwireasia"، اوایل امسال، شرکت Baidu و استارت‌آپ خودران Pony.ai توسط رگولاتورهای محلی برای استقرار خودروها بدون کسی که روی صندلی راننده قرار می‌گیرد، چراغ سبز نشان دادند - که نشان‌دهنده کاهش قوانین چین است. در آن زمان، وی دونگ، معاون بایدو گفت که این یک گام بزرگ در چین به سمت خودروهایی است که مستقل از مداخله انسان هستند، که او پیش‌بینی کرد که می‌تواند در سال آینده ظاهر شود.
شرکت اینترنتی بایدو مجوز استفاده از تاکسی تمام اتوماتیک بدون راننده در جاده‌های چین را دریافت کرد. این غول فناوری در بیانیه‌ای اعلام کرد مجوز استفاده از روبوتاکسی در ووهان و چونگ‌کینگ را دریافت کرده است. این مجوز نشانه تسهیل مقررات چین است که پیش از این ملزم کرده بود حتما باید یک نفر پشت فرمان باشد تا در شرایط اضطراری، کنترل خودرو را به دست بگیرد.
بایدو استفاده از خدمات روبوتاکسی بدون راننده را در مناطق تعیین شده در ووهان و در چونگ‌کینگ آغاز خواهد کرد و در هر کدام از این شهرها، پنج دستگاه روبوتاکسی نسل پنجم آپولو فعالیت خواهند کرد.
بایدو که بزرگترین موتور جست و جوی چین را اداره می‌کند، پس از کاهش درآمد تبلیغات در فضای موبایل، وارد حوزه هوش مصنوعی و خودروهای خودران شده است. واحد رانندگی هوشمند این شرکت، برای خودروسازانی نظیر جیلی، نرم افزار فراهم کرده و اپلیکیشن تاکسی آنلاین با ناوگانی از خودروهای خودران در شهرهای بزرگی نظیر پکن و شانگهای دارد.
بایدو صبح امروز در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "آپولو گو اکنون مجاز است کرایه‌های سواری ربات‌اکسی را - کاملاً بدون راننده انسان در ماشین - در چونگ‌کینگ و ووهان، دو تا از بزرگ‌ترین شهرهای چین، جمع‌آوری کند." این شرکت همچنین اضافه کرد که در بحبوحه افزایش تأیید نظارتی برای گسترش وسایل نقلیه خودران (AVs)، این مجوزها منعکس کننده شناخت و اعتماد قوی مقامات نظارتی به قدرت فناوری رانندگی خودران بایدو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала