چرا در ایران، کافی شاپ‌ها باید تعطیل کنند؟

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehکافه
کافه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
کارشناس: اعضای اتحادیه اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ راس ساعت ۱۲ شب باید نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، سعید شریف‌زاده، رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ مشهد با اعلام قانون جدید ساعت فعالیت اعضای این اتحادیه اعلام کرد که با قانون جدیدی که به ما ابلاغ شده است، اعضای این اتحادیه راس ساعت ۱۲ شب باید نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: "این قانون توسط کمیسیون نظارت که مرجع قانونی است و ذیل سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، به تصویب رسیده و ما هم هفته گذشته آن را به اعضای اتحادیه خود ابلاغ کردیم.
رسته‌های آبمیوه و بستنی، کافی‌شاپ‌ها، کافه‌سنتی‌ها، قهوه‌سراها، کافه‌بازی‌ها و گیم‌سنترها که ذیل سه اتحادیه قرار می‌گیرند شامل این قانون قرار گرفته‌اند و برای ۶ ماهه ابتدای سال تنها تا ساعت ۱۲ می‌توانند فعالیت کنند.
اقدام جالب یک کافی شاپ در جهت حفظ محیط زیست +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2021
اقدام جالب یک کافی شاپ در جهت حفظ محیط زیست +عکس
در حال پیگیری هستیم تا حداقل گروه‌های آبمیوه و بستنی در ایام تابستان از این ساعت کاری مستثنی شوند، چرا که تا حدود ساعت هشت شب هوا گرم است و بسیاری از خانواده‌ها هم تا بخواهند دور هم جمع شوند یا اصناف مغازه‌های خود را تعطیل کنند و همراه خانواده خود به گردش بروند، ساعت نزدیک ۱۰-۱۱ شب می‌شود و اینکه واحدهای صنفی فروش آبمیوه و بستنی‌ ساعت ۱۲ شب تعطیل شوند، پسندیده نیست.
خواهش ما از مسئولان این است که از آنجا که ایام کرونا فشار مضاعفی را به اعضای اتحادیه ما وارد کرد، مقداری در این مصوبه تجدید نظر کنند؛ همانند اغذیه فروش‌ها یا اصناف طرقبه و شاندیز که چنین محدودیتی ندارند، شایسته نیست که در داخل شهر مشهد چنین چیزی وجود داشته باشد. در حال پیگیری و گفت‌وگو با مسئولان هستیم تا تجدیدنظری اتفاق بیفتد اما تا زمانی که دستورالعمل جدیدی دریافت نکنیم، همه واحدها موظف به رعایت قانونِ مصوب شده هستند و باید محدودیت زمانی را رعایت کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала