نوار غزه چند تا موشک به سوی اسرائیل شلیک کرد؟

© AP Photo / Khalil Hamraحمله شاخه نظامی حماس به یک کارخانه شیمیایی در مرز نوار غزه
حمله شاخه نظامی حماس به یک کارخانه شیمیایی در مرز نوار غزه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
اسرائیل تعداد موشک های شلیک شده از نوار غزه را شمارش می کند و تخمین زده است که 90 موشک از آن ها در فلسطین سقوط کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه رادیویی "کان"، اسرائیل تعداد موشک های شلیک شده از نوار غزه را شمارش می کند. این کشور تخمین زده است که 90 موشک از آنها در قلمرو فلسطین سقوط کرده است. خاطرنشان می شود که پس از آغاز عملیات ارتش اسرائیل علیه گروه "سپیده دم"، آژیرهای حمله هوایی در منطقه تل آویو فعال شد. از این رو روز 6 اوت ( شنبه) در جهت مرکز کشور 12 راکت شلیک شد که دو فروند آن به دریا سقوط کرد.
رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که در این دور از درگیری‌ها، تا این لحظه 380 موشک و راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است. مناطق مختلف نوار غزه از عصر دیروز (جمعه) شاهد حملات اسرائیل است که در جریان آن دستکم 24 نفر کشته و ۱۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.
بیت المقدس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
وزارت خارجه فلسطین: سیاست های اسرائیل فرصت تشکیل دو دولت مستقل را نابود می کند
در این موشک باران که حجم گسترده ای از آن توسط گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی (ممنوعه در روسیه) و در واکنش به شهادت شماری از فرماندهان و نیروهای این جنبش در حمله روز جمعه اسرائیل انجام می شود، شهرک های اسرائیلی نشین به حالت تعطیل درآمده است. صدای آژیرهای خطر از عصر جمعه در سراسر سرزمین های اشغالی به گوش می رسد.
فرودگاه بن گورین نیز پس از موشکباران گروه های مقاومت تعطیل شده است . به گفته این ایستگاه رادیویی، سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل (ABM) می تواند تا 95 درصد از موشک هایی را که در شهرهای این کشور پرواز می کنند، رهگیری کند.
به گفته نخست وزیر یایر لاپید، هدف از این عملیات از بین بردن یک تهدید خاص برای شهروندان دولت یهود است. ارتش اسرائیل توضیح داد که این عملیات می تواند حداقل یک هفته طول بکشد، در این مرحله هیچگونه مذاکره آتش بس انجام نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала