لاوروف: مشارکت روسیه و چین تکیه گاه جنبش برای پیروزی قانون در جهان است

© Sputnik / Valeriy Melnikovلاوروف: مشارکت روسیه و چین تکیه گاه جنبش برای پیروزی قانون در جهان است
لاوروف: مشارکت روسیه و چین تکیه گاه جنبش برای پیروزی قانون در جهان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در حاشیه همایش آسه آناعلام کرد : مشارکت استراتژیک بین مسکو و پکن یکی از ارکان جنبش برای پیروزی قانون در روابط بین‌الملل و در درجه اول اصول منشور سازمان ملل است.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت:" من معتقدم که مشارکت استراتژیک ما یکی از ارکان جنبش برای پیروزی حقوق بین‌الملل است... اول از همه، منشور سازمان ملل که اصل بنیادی برابری حاکمیت دولت‌ها را اعلام می‌کند. ایالات متحده این اصل را هر روز و همه جا نقض می‌کند و این البته نیاز به پاسخ دارد. ما با چین در گروه تازه تاسیس دوستان برای دفاع از منشور ملل متحد شرکت می کنیم. من فکر می کنم این یک ایده امیدوارکننده است که شایسته گسترش است. و ما مطمئن هستیم که اعضای جدید به کار آن خواهند پیوست."
لاوروف یادآور شد که سومین دیدار خود را با همکار چینی خود در یک ماه گذشته برگزار می کند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
وزیر خارجه روسیه تلاش‌های آمریکا برای گسترش سلطه خود در جهان را بیهوده و بدون آینده نامید
رئيس ديپلماسي روسيه افزود: "در واقع، ما مرتباً ملاقات می کنیم، از هر فرصتی برای این کار استفاده می کنیم. و در کمتر از یک ماه، ما در حال برگزاری سومین جلسه هستیم. 7 ژوئیه - در بالی، 28 ژوئیه - در تاشکند و 5 اوت اینجا. و این فقط یک تشریفات نیست. در حقيقت، هر بار چيزهاي هر چه بيشتري را پيدا مي كنيم كه مستلزم توجه دائمی ما و اتخاذ تصميمات عملي توسط كشورهايمان است".
وی خاطرنشان کرد که قصد دارد با وانگ یی درباره وضعیت فعلی روابط دوجانبه و اجرای توافقات بین رهبران فدراسیون روسیه و چین گفتگو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала