گزارش و تحلیل

دیلی میل: بانک انگلستان پیش بینی هایی کرده که بیشتر شبیه روز قیامت است

© AFP 2023 / Niklas Halle'nبریتانیا کیت های خنثی سازی بمب را به اوکراین تحویل داد
بریتانیا کیت های خنثی سازی بمب را به اوکراین تحویل داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
اشتراک
پیش‌بینی بانک‌ مرکزی انگلیس تاریک است. البته روسیه متهم شده، ولی مردم انگلستان نظر دیگری دارند.
اسپوتنیک با استناد به روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا می نویسد: پس از همه‌گیری و آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، قیمت مواد غذایی، سوخت، گاز و بسیاری از کالاهای دیگر افزایش یافت و به سطح بی‌سابقه‌ای رسید. بر اثر افزایش وحشتناک قیمت گاز و سوخت، تورم تا پایان سال 2022 بیش از 13 درصد خواهد بود.
الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
وزیر امور خارجه بریتانیا: بریتانیا در زمستان سختی قرار دارد
برخی از اقتصاددانان می گویند که بانک انگلستان در اقدامات خود بسیار کند عمل می کند. رشد قیمت انرژی اقتصاد را وارد رکودی خواهد کرد که بیش از یک سال طول بکشد. در حالی که تولید ناخالص داخلی (GDP) هر سه ماهه کاهش می یابد و در سال 2023 تا 2.1 درصد کاهش می یابد. روز پنجشنبه بانک انگلیس اعلام کرد که پس از این دوره تا سال 2025، رشد اقتصادی در بریتانیا صفر یا تا حدودی مثبت خواهد بود." و روز بعد، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، روسیه را مسئول بحران اقتصادی و "شوک انرژی" دانست که منجر به فقیر شدن تعداد زیادی از خانوارها و افزایش بیکاری خواهد شد. وی گفت: "قیمت عمده فروشی گاز در پایان امسال از اردیبهشت ماه تقریباً دو برابر شده است. آنها نزدیک به هفت برابر بیشتر از برآورد یک سال پیش هستند." بیلی افزود: "این امر عمدتاً نتیجه محدودیت روسیه در عرضه گاز به اروپا و خطر کاهش بیشتر است."
تحلیلگران بانکی گفتند که تورم CPI می تواند در ماه اکتبر به 13.3 درصد برسد که بالاترین سطح در بیش از 42 سال گذشته است. رئیس بانک انگلستان گفت: "بازار کار همچنان در تنگنا قرار دارد و سطح بیکاری در سه ماه قبل از ماه مه به 3.8 درصد رسیده و قرار است تا 6.3 درصد در سه سال آینده افزایش یابد." به دلیل عدم امید به رشد دستمزدها، درآمد واقعی خانوارها در سال جاری 1.5 درصد و در سال آینده 2.25 درصد کاهش خواهد یافت. و افزایش نرخ تخفیف به 20 درصد از صاحبان خانه های دارای وام مسکن ضربه می زند – یعنی به حدود دو میلیون خانواده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала