چین رزمایش گسترده ای را در اطراف تایوان آغاز کرد + ویدئو

© Photo / China Military Online/Li Tangچین رزمایش گسترده ای را در اطراف تایوان آغاز کرد
چین رزمایش  گسترده ای را در اطراف تایوان آغاز کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
اشتراک
تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد ارتش آزادیبخش خلق چین رزمایش گسترده با آتشباری های واقعی را در اطراف تایوان آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این مانورها که پاسخی به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه است، روز پنجشنبه ساعت 12:00 به وقت محلی (8:30 به وقت تهران ) در شش منطقه در حوضه اطراف جزیره تایوان آغاز شد و تا ساعت 12 یکشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.
طرف چینی به کشتی ها و هواپیماها برای عدم ورود به حریم آبی و حریم هوایی در مناطقی که رزمایش برگزار می شود هشدار داد که مختصات آن پیشتر منتشر شده بود.
مانورهای چینی اطراف تایوان می تواند تمرینی برای جنگ واقعی در آینده باشد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
مانورهای چینی اطراف تایوان می تواند تمرینی برای جنگ واقعی در آینده باشد
نانسی پلوسی عصر سه شنبه به تایپه پرواز کرد. این اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان از سال 1997 است. دولت آمریکا که رئیس جمهور چین به آن هشدار داده بود "بازی با آتش خطر سوختن را دارد"، درباره پایبندی خود به سیاست "چین واحد" به پکن اطمینان داد و از این سفر پلوسی فاصله گرفت، زیرا به گفته واشنگتن، رئیس مجلس این کشو، خودش تصمیم می گیرد.
سفر پلوسی انگیزه ای برای دور جدیدی از تنش در تنگه تایوان بود. پکن علاوه بر اعلام آغاز رزمایش نظامی از 4 تا 7 آگوست، دو بنیاد تایوانی را تحریم کرد، صادرات شن و ماسه طبیعی به این جزیره و واردات مرکبات و انواع خاصی از محصولات ماهی را از تایوان متوقف کرد. وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه چین قصد اتخاذ تدابیر قوی و سخت را دارد، تصریح کرد که تمامی پیامدهای منفی این سفر که پکن چندین ماه با آن مخالفت کرده بود، همچنان در پیش است و واشنگتن و تایپه مسئولیت آن را بر عهده خواهند داشت.
چین تایوان را استان خود می داند و همواره با هرگونه تماس بین تایپه و مقامات دیگر کشورها به ویژه مقامات عالی رتبه یا ارتشی کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد مخالف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала