ظهور کتاب های واقعیت افزوده

© Fotolia / Karaکتاب
کتاب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
اشتراک
دانشمندان بریتانیایی ظهور و توزیع کتاب های کاغذی با عملکرد واقعیت افزوده (AR) را پیش بینی کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله " IEEE Pervasive Computing " دانشمندان بریتانیایی ظهور و توزیع کتاب های کاغذی با عملکرد واقعیت افزوده (AR) را پیش بینی کرده‌اند.
به گفته کارشناسان دانشگاه سوری Surrey (بریتانیا)، فناوری‌های آینده امکان ایجاد کتاب‌های ترکیبی را فراهم می‌کنند که نسخه چاپی کاغذی و ابزارک را ترکیب می‌کند. پروژه نسل بعدی کاغذ (NGP) یک دستگاه نمونه اولیه را توصیف می کند که به خواننده اجازه می دهد همزمان اطلاعات را از اکران و صفحه چاپ شده دریافت کند.
یک صفحه از کتاب مرد عنکبوتی بیش از 3 میلیون دلار فروخته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2022
یک صفحه از کتاب مرد عنکبوتی بیش از 3 میلیون دلار فروخته شد
در حال حاضر، راه‌حل‌های الکترونیکی بسیاری از جمله کتاب‌خوان‌های الکترونیکی و دستگاه‌های هوشمند وجود دارد، اما راه‌حل ترکیبی وجود ندارد. به گفته این متخصص، یک کاغذ رسانای ویژه ایجاد شده با استفاده از فناوری پیش چاپ می تواند به توسعه اولین کتاب با واقعیت افزوده کمک کند.
به گفته دانشمندان، چنین کتاب هایی به حداکثر غوطه ور شدن خواننده در مطالب کمک می کند. اطلاعات ارائه شده در کتاب را می توان در قالب های مختلفی از جمله واقعیت افزوده بازتولید کرد. جورج بایراکتاریس، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: "کتاب می‌تواند به‌طور اتوماتیک تشخیص دهد که کاربر صفحه را باز کرده و محتوای چندرسانه‌ای را راه‌اندازی می‌کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала