ظرفیت صادرات مصالح ساختمانی ایران به روسیه به پنج میلیارد دلار افزایش یافت

© Photo / IRNAظرفیت صادرات مصالح ساختمانی ایران به روسیه به پنج میلیارد دلار افزایش یافت
ظرفیت صادرات مصالح ساختمانی ایران به روسیه به پنج میلیارد دلار افزایش یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
اشتراک
مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد ظرفیت صادرات مصالح ساختمانی از ایران به کشور روسیه از سه میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مهدی صفری روز پنجشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و صادرات کنندگان مازندران در سالن جلسات استانداری در ساری افزود: نیاز روسیه به مصالح ساختمانی رشد یافته که با رایزنی های انجام شده ظرفیت افزایش صادرات مصالح ساختمانی مانند کاشی، سرامیک، سیمان و گچ به این کشور فراهم شده است.
وی خاطر نشان کرد: مسوولان مازندران با توجه به ظرفیت های این استان در تولید مصالح ساختمانی و پیگیری های وزارت امور خارجه در این حوزه، نسبت به فراهم کردن مقدمات افزایش صادرات این نوع از اقلام به کشورهای روسیه، ازبکستان و قزاقستان خود را آماده کنند.
کارخانه ایران خودرو در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2022
پیشنهاد طراحی پلتفرم مشترک خودرو بین ایران، روسیه و چین
وی با بیان این که ماهیت فعالیت وزارت امور خارجه ارز آوری است، گفت: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای تسهیل در روابط اقتصادی و صادراتی با جدیت در تلاش است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: در کنار صادرات کالا، صادرات خدمات مهندسی و پزشکی با جدیت از سوی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار است و وزارت امور خارجه در این مسیر به خوبی گام برداشته است.
وی خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه با افزایش رایزنی های اقتصادی و بازاریابی به دنبال جذب سرمایه گذار و بازار صادراتی است که به طور حتم با تدوام این امر روند توسعه اقتصادی کشور هموار تر خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала