صعود همکاری روسیه و ایران به مرحله جدید

© Photo / Courtesy Delovaya Rossiyaتفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس " دلوایا راسیا"
تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس  دلوایا راسیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
اشتراک
ایران و روسیه امکانات کسب و کار را برای کارآفرینان ایجاد می کنند.
در 2 آگوست، "دلوایا روسیا" Delovaya Rossiya و سازمان توسعه تجارت ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند. این سند به امضای الکسی رپیک، رئیس شرکت دلوایا روسیه و علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران(TOPI) رسیده است.
نونا کاگرامیان، معاون رئیس جمهور، رئیس کمیته اجراییDelovaya Rossiya، در مصاحبه با اسپوتنیک، در مورد چگونگی ایجاد همکاری بین Delovaya Rossiya و کارآفرینان ایرانی صحبت کرد.
وی در این خصوص گفت: "از ابتدای سال 2021، دلوایا روسیا یک سفیر تجاری در ایران منصوب کرد - این به مرحله جدیدی در تعامل بین محافل تجاری کشورهای ما تبدیل شده است. بیزنس روسیه طی شش ماه گذشته میزبان دو کنفرانس بزرگ در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی بین روسیه و ایران و همچنین نشست های b2b با حضور حدود 300 شرکت روسی و ایرانی بوده است و اولین ماموریت تجاری کارآفرینان روسی در ایران اتفاق افتاده است.
© Photo / Courtesy Delovaya Rossiyaتفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه
تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه
در مورد تفاهم نامه امضا شده و اهداف آن، با توجه به پتانسیل همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور، در دیدار غیرعلنی رئیس شرکت دلوایا روسیا الکسی رپیک با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت و تجارت، تصمیم گرفتیم تفاهم نامه همکاری بین سازمان های خود منعقد کنیم. این سند تمایل متقابل برای توسعه تماس های نزدیک تر بین ساختارهای تجاری روسیه و ایران را تقویت می کند. ما با یکدیگر برای گسترش و تقویت روابط اقتصادی و یافتن زمینه های جدید همکاری اقتصادی تلاش خواهیم کرد. یکی از اصول اصلی همکاری ما حمایت عملی از بنگاه های اقتصادی در هر دو کشور است.
مفاد کلیدی این تفاهم نامه را می توان توافق بر سر ایجاد پلتفرم تجاری روسیه و ایران دانست.
این یک پلتفرم گفتگو است که از منظر عملکرد کارآفرینی برای ترسیم موضوعات اساسی و زمینه های آینده همکاری اقتصادی بین روسیه و ایران، توسعه مفاهیم مرتبط، شناسایی مشکلات و پیشنهاد راه حل طراحی شده است. این پلتفرم مکمل فرمت های موجود، برای مثال، کمیسیون دائمی روسیه و ایران در امور همکاری تجاری اقتصادی خواهد بود".
به گفته رئیس کمیته اجرایی Delovaya Rossiya، فرمات پلتفرم‌های تجاری در دوره‌ای که تماس‌ها در سطح رسمی به دلیل همه‌گیری متوقف شده بود، کارایی بالایی نشان داد. تعامل مستقیم بین نمایندگان تجارت روسیه و خارجی ادامه یافت. کارآفرینان به لطف تبادل نظر بین محافل تجاری کشورها با مشکلات ناشی از اختلال در ارتباطات کنار آمدند - در چارچوب چنین پلتفرم هایی، ما به طور مشترک پیشنهادهایی را برای مقامات مربوطه در مورد موضوعات تجاری و اقتصادی و مشارکت بین کشورها تهیه کردیم.
© Photo / Courtesy Delovaya Rossiyaتفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه
تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه
نونا کاگرامیان در این باره گفت: "به عنوان اصلی ترین وظایف پلتفرم کسب و کار، شاهد حل مشکلات ساختاری ناشی از تعامل کارآفرینان روسی و ایرانی، توسعه همکاری های صنعتی از جمله در زمینه فناوری های پیشرفته و همچنین کاهش ریسک کارآفرینان با بررسی سطح اعتبار هر دو طرف. به عنوان بخشی از این پلتفرم، ما قصد داریم تعدادی کارگروه را در زمینه های کلیدی تجارت سازماندهی کنیم: کشت و صنعت، متالورژی، مهندسی مکانیک، پتروشیمی، بهداشت و درمان".
به گفته وی، در ماه مه سال جاری، بیزنس روسیه و سازمان تسهیل تجارت ایران همکاری در بخش بهداشت و درمان را برای آزمایش عملکرد پلتفرم تجاری آغاز کردند. در حال حاضر موارد موفقیت آمیزی در زمینه داروسازی و تجهیزات پزشکی وجود دارد.
نونا کاگرامیان، معاون رئیس جمهور، رئیس کمیته اجراییDelovaya Rossiya، در خاتمه گفت"من مطمئن هستم که امضای این تفاهم نامه به مرحله جدیدی برای فعال سازی روابط تجاری روسیه و ایران و توسعه پروژه های جدید دوجانبه تبدیل خواهد شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала