- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

زلنسکی می‌خواهد در مورد درگیری در اوکراین "مستقیماً" با رهبر چین گفتگو کند

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
اشتراک
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که می خواهد با شی جین پینگ، رهبر چین درباره درگیری در اوکراین گفت وگوی "مستقیم" داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، زلنسکی به روزنامه چینی "ساوت چاینا مورنینگ پست" گفت: "می خواهم مستقیما صحبت کنم. من قبلاً یک گفت و گو با شی جین پینگ داشتم که یک سال پیش انجام شد."
به گفته وی، پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، اوکراین "هیچ گفتگویی با چین نداشته است." او افزود: "اگرچه فکر می کنم این گفتگو مفید باشد."
 عفو بین الملل اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
عفو بین الملل، اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد
در ماه ژوئن، شی جین پینگ در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت که همه طرف های ذینفع باید به دنبال راه حل مناسب برای بحران اوکراین باشند.
روسیه د 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала