آمریکایی ها بایدن را به خاطر سیاست وی در قبال روسیه "فاجعه" خواندند

© REUTERS / Kevin Lamarqueجو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
اشتراک
خوانندگان مجله آمریکایی نشنال ریویو به مقاله ای واکنش نشان دادند که در آن گفته می شود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ناخواسته خود را در وضعیت "جنگ نیابتی" با روسیه قرار داده است. آنها نظرات خود را در کامنت هایشان در زیر مقاله مربوطه بیان کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله نامبرده از جمله یادآوری می کند که قبل از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، بایدن اشاره کرده بود که یک "درگیری کوچک" ایالات متحده و ناتو را برای عملیات تلافی جویانه تحریک نمی کند. اکنون، رهبر آمریکا می بیند که پیامدهای درگیری تشدید شده که افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، قحطی و گرسنگی در جهان، زمستان بسیار سرد برای اروپای غربی از جمله آنها است و حتماً می‌خواهد از این آشفتگی خارج شود."
کاربری به نام kelly3 نظر خود را بیان کرد: سیاستمداران تصمیم گرفته‌اند که ما باید وارد درگیری دیگری شویم و میلیاردها دلار برای آن هزینه کنیم که برای آمریکایی‌ها بسیار مفید خواهد بود.
لیساندر مک گرات (LysanderMcgrath) گفت: "ما (ایالات متحده) با تحریم های خود قیمت نفت را بالا بردیم. مردم احمق".
جاناتان گفت: "ما (ایالات متحده آمریکا) هرگز حتی در زمان اوباما چنین رهبران بد و بی کفایتی نداشتیم.
دیوید سی پرل (DavidCPearl) به این نتیجه رسید : "جو بایدن نمی داند چگونه رئیس جمهور ایالات متحده شود. این یک تراژدی و فاجعه بزرگ است."
پیش از این، روزنامه نگار کاترینا واندن هول در مقاله ای برای روزنامه واشنگتن پست نوشت که درگیری نظامی نیابتی بین ایالات متحده و روسیه عواقب جدی نه تنها برای مردم اوکراین، بلکه برای امنیت ایالات متحده و متحدانش نیز به همراه دارد.
 عفو بین الملل اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
عفو بین الملل، اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد
چاس فریمن، دیپلمات بلندپایه آمریکایی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که ایالات متحده در حال جنگ اعلام نشده با روسیه در اوکراین برای حفظ هژمونی و سلطه خود در جهان است. به عقیده وی، اقدامات واشنگتن برای مسکو چاره ای جز استفاده از زور باقی نگذاشت و ایالات متحده "تا آخرین اوکراینی" با روسیه خواهد جنگید.
روسیه از 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند." به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه برای غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала