پیونگ یانگ در حال بررسی امکان بازدید رهبر جمهوری خلق دونتسک از کره شمالی است

© AFP 2023 / Ed Jonesپرچم های کره شمالی
پرچم های کره شمالی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
اشتراک
پیونگ یانگ در حال بررسی سفر دنیس پوشیلین، رهبر جمهوری خلق دونتسک به این کشور است، اما به دلیل اینکه کره شمالی در 2.5 سال گذشته در انزوای شدید قرار داشته، تبادل هیئت ها هنوز امکان پذیر نیست.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ماتسگورا سفیر روسیه در کره شمالی ضمن اعلام این مطلب گفت: "من مستقیما با دنیس ولادیمیرویچ پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک در تماس هستم. از صحبت های من، او البته می داند که کره شمالی طی دو سال و نیم گذشته در انزوای شدید بوده و تبادل هیات ها فعلاً ممکن نیست. اما با این حال، به محض کاهش محدودیت ها، روابط بین دو کشور وارد مرحله عملی از جمله در زمینه سازماندهی جلسات در سطح رهبری خواهد شد".
کره شمالی استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
کره شمالی استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت
سفیر روسیه در کره شمالی افزود: "پیشنهاد رسمی چند روز پیش از طرف جمهوری خلق دونتسک برای انجام سفر دنیس پوشیلین به پیونگ یانگ به ما این امکان را می دهد که همه مسائل این سفر از جمله جزئیات تشریفات مربوطه را از قبل بررسی کنیم... در حال حاضر، این ابتکار در دست بررسی همکاران کره ای ما است".
پیش از این، سفارت کره شمالی در مسکو گفته بود که پیونگ یانگ استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت می شناسد. خبرگزاری مرکزی کره شمالی بعداً گزارش داد که این کشور قصد دارد روابط دولتی با این جمهوری ها را با پیروی از آرمان‌های حاکمیت، صلح و دوستی توسعه دهد. وزارت امور خارجه اوکراین در واکنش به تصمیم کره شمالی از قطع روابط دیپلماتیک، از قطع تماس های سیاسی و اقتصادی با پیونگ یانگ خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала