شورای دولتی چین، آمریکا و تایوان را به تخریب صلح در منطقه متهم کرد

© AP Photo / Taiwan Ministry of Foreign Affairsنانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
اشتراک
ما شیائوگوانگ، سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی جمهوری خلق چین اعلام کرد ایالات متحده و حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان مقصران درگیری و نابود کننده صلح در تنگه تایوان هستند.
به گزارش اسپوتنیک، این مقام در مورد دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تسای اینگ ون، رئیس حکومت تایوان در تایپه چنین اظهار نظر کرد.
جوزف وو وزیر امور خارجه تایوان از نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در تایپه استقبال کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
سفر نانسی پلوسی به تایوان
ما شیائوگوانگ در بیانیه ای که توسط دفتر منتشر شد، گفت: "رهبری حزب دموکرات ترقی خواه با تکیه بر حمایت خارجی، با کمال میل نقش سرباز در صفحه شطرنج را بر عهده گرفت و تحریکات خود را در تلاش برای نیل به استقلال تشدید کرد. ایالات متحده نیز تلاش های خود را برای بازی کردن با کارت تایوان تشدید کرده، به طور مداوم بر این آتش دامن زده برای مهار چین از طریق تایوان برنامه ریزی نموده است."
وی تاکید کرد: "آنها هرچقدر هم از ترفندها استفاده کنند و وضع را بهتر از آنچه هست وانمود سازند، نمی توانند خود را روسفید نشان دهند ، آنها خالق درگیری بین دو طرف تنگه تایوان، نابود کننده صلح و ثبات در تنگه تایوان هستند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала