قانون جدید مهریه و اخذ مالیات برای بیش از ۱۴ سکه +عکس، ویدئو

© Fotolia / Alexlukinخرید ۳۲ هزار سکه و ‌۶ هزار خودرو ‌توسط یک زن در ایران
خرید ۳۲ هزار سکه و ‌۶ هزار خودرو ‌توسط یک زن در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2022
اشتراک
ابوترابی نماینده نجف‌آباد، جزئیات قانون جدید مهریه را تشریح کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جدید مهریه، اظهار داشت: «در قانون جدید مهریه ابتدا مطرح شده که اشخاصی که اقساط مهریه عقب مانده دارند یا دائما به عقب می‌افتد دیگر به شکل سابق پرونده‌ای در دادگستری برای این فرد تشکیل نخواهد شد و اینکه خانم‌ها دیگر نیازی نیست در فرآیند دادگاه و دادرسی که مدت زیادی را متحمل می‌شود ورود کنند بلکه می‌توانند درخواست خود را به اجرای احکام دادگستری ارائه کنند و اجرای احکام مکلف است این مورد را صدور اجرایی کند.»
ابوترابی گفت: «با قانون جدید مجلس فرآیند دو یا سه ساله‌ای که پیش روی بانوان برای درخواست مهریه بود را کاهش داده و به صورت شرعی که عندالمطالبه است برای خانم‌ها راحت‌تر شود.»
وی همچنین تصریح کرد: «همچنین در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا صد سکه از یک و یک دهم درصد و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه را دو درصد و از ۲۰۰ به بالا را ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است. یعنی افرادی که می‌خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند می‌بایست مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.»
بسیاری از کاربران به این موضوع واکنش منفی نشان می‌دهند و از این قانون انتقاد می‌کنند. این کاربران معتقدند غالب قوانین مهریه به نفع بانوان است و در کشور ایران عدالت نیست چراکه فقط ازسند ازدواج به بند مهریه توجه می‌شود.
گروهی از کاربران عنوان می‌کنند این روزها مهریه دیگر حکم هدیه از طرف مرد به زن نیست و اکنون تبدیل به یک کاسبی قانونی تبدیل شده است. برخی از کاربران هم عنوان می‌کنند که با شرایط موجود در ایران به زودی ازدواج رسمی در ایران منقرض می‌شود و مردم به سمت و سوی ازدواج سفید کشیده می‌شوند.
جمعی از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند قانون تصویب شده مربوط به مهریه برای کمک به مردم نبوده و این مسئولان فقط به فکر دست بردن در جیب مردم هستند تا از طریق مالیات مهریه، سودجویی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала