نگرانی کرونایی ایرانیان

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا در ایران
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2022
اشتراک
کارشناسان: بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون با دوز یادآور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد که با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا بر استفاده الزامی از ماسک در هواپیما‌ها، قطار و مترو، اتوبوس ها و همچنین در اماکن زیارتی و هیئت‌های مذهبی تاکید شد.
گروهی از کارشناسان، با اشاره به کاهش چشمگیر سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور به محدود 34 درصد معتقدند ادامه این روند می‌تواند با درنظر گرفتن فعالیت زیرسویه‌های امیکرون در آینده نه چندان دور بار سنگینی را به نظام بهداشت و درمان کشورمان تحمیل کند.
متخصصان بهداشت و درمان برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ عبور از پیک هفتم کرونا در ایران تاکید می‌کنند بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون با دوز یادآور است بخصوص برای گروهی که از آخرین تزریق واکسن‌ آنها بیشتر از شش ماه گذشته باشد.
ناشر آمریکایی: اگر شیوع کرونا بخشی از طرح جنگ زیستی پنتاگون باشد چه؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2022
ناشر آمریکایی: اگر شیوع کرونا بخشی از طرح جنگ زیستی پنتاگون باشد چه؟
در این زمینه کارشناسان براین باورند که کلانشهرها و البته شهرهای گردشگر پذیر اکنون روند صعودی نرخ ابتلا را به دلیل افزایش تردد هموطنان زیرسایه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را تجربه می‌کنند و درصورت بی‌توجهی به این جهش ناگهانی نرخ ابتلا خوشه‌های جدید بیماری و جابه‌جایی گسترده جمعیت زمینه گسترش تعداد شهرستان‌های قرمز را در سراسر ایران ایجاد خواهد کرد.
در این زمینه بررسی‌های انجام شده در نرخ کشندگی زیرسویه‌های جدید امیکرون در پیک هفتم نشان می‌دهد استان خراسان جنوبی با 7.32 مورد فوتی در یک میلیون نفر در صدر جدول قرار گرفته و چهارمحال و بختیاری با 19.78 مورد بستری در 100 هزار نفر جمعیت هم رتبه نخست در هفته یکصد و بیست هفتم همه‌گیری را در اختیار دارد.
با مقایسه اعداد و ارقام همه‌گیری به این واقعیت می‌رسیم که تنها در یک روز یعنی هشتمین و نهمین روز مردادماه جاری درصد تغییرات کاملا معنادار و نگران کننده است. به این ترتیب که نرخ ابتلای روزانه در این دوره با رشدی معادل 115.91 درصد به رقم 9727 نفر رسیده است و در ادامه موارد بستری هم با رشدی معادل 114.76 درصد به 2298 مورد رسیده است.
البته با درنظر گرفتن اینکه تا رسیدن این تغییرات به دو بخش دیگر یعنی موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و موارد فوتی معمولا یک فاصله 7 روزه داریم احتمالا در نیمه مرداد 1401 جهش‌های ناگهانی در میان شاخص‌های بیماری در پیک هفتم را تجربه می‌کنیم و رشد 2.42 درصدی موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و البته افزایش 32.60 درصدی موارد فوتی تنها در یک روز یعنی همان دو روز هفتم و هشتم مرداد می‌تواند در نیمه مرداد ماه شوکه کننده باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала