درخواست برجامى وزير امور خارجه آلمان از ايران

© ministry of foreign affairs of RF /  مراجعه به بانک تصاویر آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان از ایران خواست با احیای توافق هسته ای موافقت کند.
به گزارش اسپوتنیک، آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان، گفت که ایران هیچ دلیلی برای غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد ندارد و خواستار احیای توافق هسته‌ ای شد.
وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در کنفرانس کشورهای شرکت کننده در معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای در سازمان ملل در نیویورک بیان کرد: ما بسیار نگران هستیم که برنامه هسته ای ایران به گسترش خود ادامه دهد. بسیاری از این اقدامات هیچ توجیهی ندارند - هیچ کشوری که دارای سلاح هسته ای نیست به اورانیوم ۶۰ درصدی غنی شده نیاز ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین، مانند بسیاری از همکارانم، از ایران می‌ خواهم که بسته [پیشنهادی‌ ها] با هدف احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بپذیرد. یک توافق عادلانه روی میز است. ما باید از مزیت استفاده کنیم. این در حالی است که ما هنوز می توانیم به برجام برگردیم.
برجام در سال ۲۰۱۵ به منظور غلبه بر بحران توسعه هسته ای این کشور توسط پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان (گروه پنج به علاوه یک) با ایران امضا شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی ایالات متحده، در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از این توافق خارج شود.
جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است.
روسیه، انگلیس، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل سال گذشته در وین در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала