پوشش بیمه ای برای ایرانیان خارج از کشور

© Sputnik / Arina Topolevaبام تهران Тегеран север Иран
بام تهران Тегеран север Иран  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2022
اشتراک
مدیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه بیان داشت که ایران خارج از کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا عامری گفت: شمار هموطنان ایرانی خارج از کشور که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند نسبت به کل بیمه شدگان، بسیار ناچیز است.
وی افزود: ایرانیانی که سابقه پرداخت حق بیمه حتی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارند و وقفه‌ای در پرداخت حق بیمه آنها به وجود آمده می‌توانند با پرداخت معوقه‌ها، خود و خانواده خود را بیمه کنند و سپس از مزایای دریافت حقوق بازنشستگی استفاده کنند.
مدیر کل امور ایرانیان وزارت خارجه بیان داشت: مذاکراتی با مسئولین بیمه تامین اجتماعی در این خصوص انجام شده و این آمادگی وجود دارد که ایرانیان بتوانند با پرداخت حق بیمه ، پدر و مادر خود که در ایران زندگی می‌کنند را تحت پوشش بیمه قرار دهند.
عامری خاطرنشان کرد: در قانون جامع ایرانیان نیز موضوع بیمه ایرانیان خارج از کشور دیده شده است. دبیرخانه شورای عالی ایرانیان در وزارت امور خارجه این موضوع خصوصاً ایرانیان کم برخوردار را با جدیت تمام در دستور کار خود دارد و ایرانیان می‌توانند با مراجعه به ۲۸ کارگزار بیمه که در ۱۸ کشور مستقر می باشند برای بیمه کردن خود و افراد خانواده اقدام کنند .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала