آیا حالا نوبت تهدید چین رسیده است؟

© AFP 2023 / FABRICE COFFRINI پرچم سوییس سوئیس
پرچم سوییس سوئیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
اشتراک
فلایش، مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس چین را با تحریم های اروپایی تهدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "رویترز"، ماری گابریل اینایشن فلایش" مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد در صورتی که چین به تایوان حمله کند، ما هم هر اقدام تنبیهی اتحادیه اروپا علیه پکن را اجرایی خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود: "چین فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف تایوان افزایش داده است تا دولت منتخب دموکراتیک را برای پذیرش حاکمیت چین تحت فشار بگذارد. دولت تایوان می گوید فقط 23 میلیون نفر جمعیت جزیره می توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند. آنها خواهان صلح هستند و در صورت حمله از خود دفاع خواهند کرد.
به هرحال، تحریم‌ها در مورد چین بسیار شدیدتر از (تحریم‌ها علیه روسیه) خواهد بود زیرا روابط اقتصادی بسیار مهم هستند. بنابراین، بحث و بررسی بیشتری هم در داخل اتحادیه اروپا و آمریکا و هم در درون سوئیس نسبت به اعمال تحریم علیه روسیه خواهیم داشت. البته من امیدوار هستم که هرگز به چنین نقطه‌ای نرسیم".
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
مخالفت شدید پکن با تلاش های آمریکا برای اعمال تحریم ها علیه صادرات نفت روسیه به چین
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت استعملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است.
غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
در هفته‌های گذشته فشار فزاینده‌ای بر روی سوئیس به عنوان یکی از مقاصد محبوب نخبگان و محل نگهداری ثروت روس‌ها- برای شناسایی و بلوکه کردن دارایی صدها نفر از افراد تحریم شده روسی وجود داشته است. تا اول ماه جاری میلادی، سوئیس ۶.۷ میلیارد فرانک (معادل ۷.۰۴ میلیارد دلار) از ثروت موسسات مالی روسیه و ۱۵ نفر از اتباع این کشور را بلوکه کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала