لتونی اعلام کرد خرید گاز روسیه را از طریق واسطه از سر گرفته است

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر خط لوله گاز
 خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
آیگارس کالویتیس، رئیس شرکت "لتونیاس گازه" (Latvijas gaze)در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Latvijas Televīzija لتونی گفت: این شرکت دوباره گاز روسیه را خریداری می کند، اما نه از گازپروم، بلکه از یک تامین کننده دیگر و هزینه آن را به یورو پرداخت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت:" لتونیاس گازه اکنون در حال خرید گاز از روسیه است اما ما اکنون گاز از شرکت گازپروم نمی خریم زیرا نمی توانیم با گازپروم تسویه حساب کنیم. ما یک تامین کننده دیگر داریم <...> اینکه او کیست، اطلاعات تجاری است که ما در فضای عمومی درباره آن بحث نمی کنیم".
کالویتیس همچنین اطمینان داد که شرکت وی قیمت گاز را به یورو و نه به روبل به تامین کننده پرداخت می کند.
در اوایل ماه ژوئیه، پارلمان لتونی اصلاحاتی را در قانون انرژی برای ممنوعیت خرید گاز روسیه تصویب کرد و ادگارس رینکوویچ، وزیر امور خارجه لتونی گفت که این کشور قصد دارد از کانال روسیه برای تامین گاز استفاده نکند.
عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم به ۲۰ درصد کاهش یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم به ۲۰ درصد کاهش یافت
در ماه مه، کمیسیون بازار مالی و سرمایه لتونی از صدور مجوز ویژه به شرکت لتونیاس گازه برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل خودداری کرد. پیش از این، مدیریت لتونیاس گازه گزارش داده بود که "رویه پرداخت بهای گاز به روبل روسیه به طور رسمی رژیم تحریم ها را نقض نمی کند و امکان پذیر است." با این حال، سپس این مطلب از وب سایت شرکت حذف شد.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد. بسیاری از کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر داده اند. درخواست ها برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه در اروپا بیشتر طنین انداز شدند.
در این شرایط، روسیه از اول آوریل پرداخت بهای گاز را فقط به روبل می پذیرد. واردکننده باید یک حساب ویژه در گازپروم بانک باز کند تا وجه را به ارز مشخص شده در قرارداد به آن منتقل کند. بانک این ارز را در بورس مسکو می فروشد و روبل حاصله را به حساب خریدار گاز واریز می کند که از آن تسویه حساب با صادر کننده صورت می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала