گزارش و تحلیل

زیردریایی جاسوسی روسیه در هاله ای از ابهام

© AFP 2023 / Olga MaltsevaВоенные корабли на репетиции морского парада ко Дню ВМФ в Кронштадте
Военные корабли на репетиции морского парада ко Дню ВМФ в Кронштадте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
هدف پروژه 210 آن تولید AS-31 یک زیردریایی هسته ای روسی برای اعماق زیاد دریا است.
اسپوتنیک به نقل از پورتال 19FortyFive ایالات متحده می نویسد:"پروژه 210" هدف آن تولید AS-31 یک زیردریایی هسته ای روسی برای اعماق زیاد دریا است. تولید AS-31 در سال 1988 در کارخانه ای در Severodvinsk واقع در شمال روسیه آغاز شد، اما به دلیل مشکلات مالی تنها در سال 2003 راه اندازی گردید. روسیه تقریبا هیچ اطلاعاتی در مورد این زیردریایی جاسوسی مرموز منتشر نکرده است.
تا آنجا که می دانیم، بدنه AS-31 از حدود هفت بخش کروی شکل تیتانیومی تشکیل شده است. نام "لوشاریک" کنایه از ساخت منحصر به فرد کره های به هم پیوسته است. روس ها کارتونی دارند که قهرمان اصلی آن یک اسب اسباب بازی ساخته شده از بادکنک ها است.
نامزد سمت وزارت نیروی دریایی آمریکا: شخصاً ناظر فعالیت زیردریایی های روسی بودم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2020
نامزد سمت وزارت نیروی دریایی آمریکا: شخصاً ناظر فعالیت زیردریایی های روسی بودم
کوچک اما قدرتمند
ساختار پلی کروی لوشاریک استحکام آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. این امر مهم است، زیرا برای انجام وظایف خود، باید در اعماق زیاد شیرجه بزند. در سال 2012، روس ها AC-31 را در اقیانوس منجمد شمالی در عمق دو تا دو و نیم کیلومتری آزمایش کردند. برای درک عمق این زیردرایی روسی، به یاد بیاورید که حداکثر عمق یک زیردریایی کلاس لس آنجلس نیروی دریایی ایالات متحده 900 متر است. این سه برابر کمتر از حداکثر عمق غواصی لوشاریک است.
استحکام بیشتر AS-31 توسط تیتانیوم که بدنه آن از آن ساخته شده است تامین می شود. کالب لارسون، تحلیلگر نظامی می نویسد: "استفاده گسترده از تیتانیوم در زیردریایی از نظر مهندسی دشوار است. علاوه بر این، یک بدنه تیتانیومی بسیار بیشتر از یک ساختار فولادی سنتی هزینه دارد. استفاده از فلز سبک و با استحکام بالا مانند تیتانیوم به لوشاریک این توانایی را می دهد که در برابر فشار بسیار زیاد آب در بستر اقیانوس مقاومت کند. چنین استحکام گویای وظایفی است که این زیردریایی برای انجام آن طراحی شده است."
AS-31 قوی، اما کوچک
ظرفیت زیر آب این قایق تنها 2100 تن است. برای مقایسه، زیردریایی آمریکایی کلاس اوهایو دارای ظرفیت 18750 تن است در حالی که زیردریایی روسی بلگورود دارای ظرفیت 17000 تن می باشد. AS-31 آنقدر کوچک است که زیردریایی های بزرگ روسی پروژه BDR "Kalmar"667 می توانند آن را روی کشتی حمل کنند.
مولف - هریسون کاس (Harrison Kass) سردبیر ارشد دفاعی در 19FortyFive است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала