دلیل نزدیکی بایدن و شی جین پینگ در چین اعلام شد

© AP Photo / Damian Dovarganesشی جین پینگ رهبر چین و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
شی جین پینگ رهبر چین و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
روزنامه گلوبال تایمز می نویسد، لیو شیانگ، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی در آکادمی علوم اجتماعی چین اعلام کرد مشکلات در اقتصاد آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده را مجبور می کند تا با رهبر چین، شی جین پینگ وارد گفتگو شود.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس دلیل نزدیکی بایدن و شی جین پینگ را فاش کرد. به نظر او، دقیقاً به دلیل اقتصاد بود که بایدن دستور داد تا ارتباطات بین ادارات ذیصلاح دو کشور تقویت شود. او توضیح داد: "فشار اقتصادی دلیل اصلی نیاز شدید بایدن به برقراری ارتباط با شی جین پینگ است.
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
مخالفت شدید پکن با تلاش های آمریکا برای اعمال تحریم ها علیه صادرات نفت روسیه به چین
او یقین دارد که رهبری هر دو کشور آماده ادامه تماس های فعال با یکدیگر هستند. لو شیانگ معتقد است که واشنگتن با توجه به شرایط سخت اجتماعی-اقتصادی در آمریکا به تلاش برای برقراری روابط با قدرت های پیشرو ادامه خواهد داد. این کارشناس تاکید کرد: در چنین شرایط سختی، آمریکا باید روابط خود را با دیگر قدرت‌های بزرگ تنظیم کرده و فضای خارجی بهتری ایجاد کند تا بتواند بر حل مشکلات اقتصادی خود تمرکز کند.
بایدن پیش از این با شی جین پینگ رئیس جمهور چین تلفنی گفت و گو کرده بود. سران دو کشور درباره عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین و همچنین مسائل مربوط به توسعه بیشتر اوضاع پیرامون این عملیات بحث و تبادل نظر کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала